Senaste nytt

Fredagstråden™

En av mina bästa kompisar gick och lade sig med lite ont i bröstet igår kväll efter att ha flyttat in i nya villan nygift med sin gravida fru. Han vaknade inte imorse. Känns så konstigt att han är borta för alltid. För exakt fyra veckor sedan satt han i soffan där jag sitter nu och vi hade en riktigt grym helg. Det sista jag sa till honom var att "vi borde göra det här oftare". Han blev 34 år :(

Beklagar sorgen.

En av mina bästa kompisar gick och lade sig med lite ont i bröstet igår kväll efter att ha flyttat in i nya villan nygift med sin gravida fru. Han vaknade inte imorse. Känns så konstigt att han är borta för alltid. För exakt fyra veckor sedan satt han i soffan där jag sitter nu och vi hade en riktigt grym helg. Det sista jag sa till honom var att "vi borde göra det här oftare". Han blev 34 år :(

Verkligen fruktansvärt, borde inte få hända. Får en att tänka till själv och uppskatta vad man har, speciellt familj och vänner.
Beklagar verkligen sorgen.

Helt ofattbart! Jag beklagar verkligen sorgen.

Usch, så fruktansvärt tråkigt!
Mitt deltagande i sorgen.

Man får onekligen perspektiv på saker och ting när oväntade saker sker, som det som bjornstrom skriver om.
Sitter fortfarande på kontoret efter att ha brottats med diverse skrivare, kopiatorer och datorprogram som alls inte ville samverka med varandra.Till slut fick jag något sånär ordning på eländet, men det stal några timmar av mitt liv denna fredagkväll.
Imorgon väntar en hel arbetsdag med tjänstgöring på 4 olika ställen med knappt några marginaler alls. Det är ett par mil att köra emellan dem och de har lovat massa snö...
Känns sådär - men... det kunde varit värre.

Upgrade till Subaru, kanske?
Jag brukade njuta av varje morgons 40 minuters snöröjnings pass i Göteborg men i Kiruna kan det väl vara lite för mycket. Iofs det lönar sig väl att investera i en bensindriver snöplug, eller hur?

Vi har Kia och Volkswagen på jobbet. Själv har jag ingen egen kärra, då praktiskt taget det enda jag kör är i jobbet. Och använder jag inte tjänstebilarna så blir det hyrbil om jag har engagemang som är utöver min fasta tjänst.
Men mestadels så blir det flyg och då slipper jag ploga... :)
Nu har vi lånat en bil av flickvännens föräldrar, då de bara behöver en för tillfället.
Så just nu så är det inte läge att köpa en snöplog. Dessutom är det kommunen som ska ploga det mesta just utanför mig. Vi bor i hyreslägenhet, även om det ser ut som eget hus på bilden...

Usch, fruktansvärt och så orättvist. Beklagar sorgen.

Man får beklaga sorgen. Tråkigt för de efterlevande med en sådan chock å endast 34 år...

Nu vart det ju en tråkig fredagstråd men eftersom att det blivit söndag nu får man väl säga att det kommer en ny fredag. Det var tungt när vi var i USA nyss och min farbror avled hemma i Sverige. Han var ändå gammal så det var nog lite väntat fast det var tungt tidigare i veckan att gå på hans begravning...

Nu till veckan är det ju presidentval i USA så man undrar ju om det blir Obama en period till eller om det blir skifte i vita huset. Ni som är intresserade av detta får väl sitta upp natten till onsdag för att titta på det. Fast nu verkar jag valkampanjen hamnat i skymundan av stormen så det kanske inte blir så många som röstar.

Nästa helg får jag nog besök och sen ska jag veckan efter ut på en resa runt i sverige och lite avstickare till Dublin och Alicante. Folk undrar om hur mycket semester jag har att ta ut och jag har 50 dagar att ta ut i år, och det känns lika bra att försöka ta ut alla dem innan man börjar spara lite igen.

Nu är det dags att sova så man vaknar vettig tid imorgon.

Tyckte att jag såg en businessclass.se tagg på kontoret vid lunchtid.
Var det någon här som var hos ett IT-bolag vid Sveavägen idag?

Toppen