Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,
Behöver hjälp att hitta ett vettigt alternativ till en eurobonusresa som SAS/United Airlines ställde in (fick inget mejl/notifiering utan upptäcktes av en slump när jag loggade in på mitt konto)
Resan var bokad ARN-EWR-MSY 5:e oktober 2022, start 9:10 framme 18:14 för 5 personer i ekonomi.
Hittar verkligen inga bra alternativ, det som finns är antingen sjukt tidigt, 6:00 framme 18:03 eller rimlig start tid 7:50 men framme sent 20:35 (3:35 svensk tid)

Någon som kan hitta något bra alternativ? Behöver vara framme på 5:e oktober men kan samtidigt inte åka tidigare då barnen går i skolan. Börjar titta på att eventuellt åka 4:e oktober på kvällen och sova en natt i LHR/FRA eller liknande men kostar en del och svårt att hitta hotell som tar 5 personer.
Har man några rättigheter i dessa situationer tex att få övernattning betald av SAS om jag bokar dagen innan?
Ringde SAS men fick egentligen inga förslag på alternativ till resor.

Antar att det är bättre att boka något nu och boka om senare om det kommer bättre alternativ än att låta det vara som det är nu med inställd sträcka (hemresan ligger kvar).
Det finns ju alternativ som inte kräver övernattning som ändå är rimliga (även om de inte passar dig). Såg rätt till ersättning för övernattning skulle jag inte räkna med, men du kan ju skicka in kvitton och hoppas de ersätter.

Tyckte mig se någon som redan frågat, men hittar inte tråden igen, så frågar igen: Någon som vet varför det är så få (om några) businessbiljetter (bonus) som släppts av SAS till april/maj nästa år?
För att sas inte har planerat några flyg alls efter 25 mars då sommartabellen ska ta vid. Först när den är laddad kommer det finnas bokningsbara biljetter för pengar och högst troligt även med poäng.

För att sas inte har planerat några flyg alls efter 25 mars då sommartabellen ska ta vid. Först när den är laddad kommer det finnas bokningsbara biljetter för pengar och högst troligt även med poäng.

Intressant, kollade på lite resor i maj och detta förklarar en del :) Vet man något när det kan tänkas släppas?

Jag har förgäves försökt hitta resor i början av April till BKK alt. SIN men hittar inga Star Alliance business awards efter typ 26 mars. Likaså till SFO/LAX fr. valfri europeisk hubb i maj. Har kollat dels på SAS - Star alliance bokning samt Awardfares (filter, SAS EBB):
Hittade typ 2 platser med LOT ut i början av maj, men inget hem.. Tror ni att det är jänkarna som hugger sekund 1 de släpps eller är tilldelningen till SAS riktigt usel nu?

**TIPS** som @Tonton skrev - verkar gå att boka Ethiopian nu via Star Alliance. Hittade BIZ ARN-ADD-CPT över jul/nyår via onlineverktyget. Nu gick jag inte vidare och bokade resan men de dök upp under sökvertyget iaf :) Om nu någon vill fira in nyåret i Kapstaden ;)
Jag försökte precis ringa in och boka en resa till Kapstaden i mellandagarna med Ethiopian i business. Önskar boka för 4 personer men det är tydligen waitlist som gäller. Efter samtalet så provade jag att boka för 1 person online men det går inte att utfärda biljetten heller online. Annars har jag varit med om att kundtjänst säger att det är waitlist (på Turkish) men att man själv kan boka resan online. (om ni undrar varför jag inte alltid bokar online är för att jag har 2 vouchers på mitt konto och dessa kan man inte applicera online)

Är problem med Ethiopian.. Spökplatser visas till Seychellerna tex via ADD.. Är det 9 platser i C som man ert på awardfares eller awardhacks så är det med största sannolikhet fel..

Jag har försökt boka Zanzibar i sommar via Star Alliance på SAS hemsida. Det blir felmeddelande varje gång. Ringde och pratade med SAS som ser att resorna finns tillgängliga på datumen jag vill boka, hon trodde att det var webbläsaren som var problemet, men det fungerade inte på Chrome heller vilket hon rekommenderade. Någon som har en aning om vad problemet är?

Jag har försökt boka Zanzibar i sommar via Star Alliance på SAS hemsida. Det blir felmeddelande varje gång. Ringde och pratade med SAS som ser att resorna finns tillgängliga på datumen jag vill boka, hon trodde att det var webbläsaren som var problemet, men det fungerade inte på Chrome heller vilket hon rekommenderade. Någon som har en aning om vad problemet är?
Jag har samma problem, prövat under 2 dagars tid och det har bara sporadiskt fungerat men 99/100 försök så får jag felmeddelandet
Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo.
Är inte relaterat till browser eller cookies utan ett SK.IT problem och som vanligt vet inte kundtjänst vad dom pratar om.

Finns det någon riktigt bra sajt som visar korrekta awards gällande SAS EB?Känns ibland som att leta efter en nål i en höstack…

Toppen