Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Hej allihop.

Jag har lyckats boka Ethiopian t/r för 2 pax ARN-ADD-CPT i september, ekonomi ner och business upp.

Om det dyker upp något business-alternativ ÄVEN ner, kan jag ringa och ordna ombokning då för 150:- per person?
Vad är numret numera och öppettider?

Jag glömmer vad som gäller mellan åren och har försökt söka rätt här på forumen och SAS hemsida. Borde veta själv :(
Tips att läsa första inlägget i denna tråd
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2022) | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

matado

Medlem
Hej allihop.

Jag har lyckats boka Ethiopian t/r för 2 pax ARN-ADD-CPT i september, ekonomi ner och business upp.

Om det dyker upp något business-alternativ ÄVEN ner, kan jag ringa och ordna ombokning då för 150:- per person?
Vad är numret numera och öppettider?

M: Har samma resa på bevakning med Awardfares, och där ändras tillgången dagligen på Business biljetter. Kollar man på Star Alliance sökfunktionen på SAS hemsida visar den random att biljetter finns, men gör man samma sökning direkt igen, finns de inte, eller tvärtom. Ibland dyker resan upp ifall man lägger till fler resenärer i sökningen. Konstigt.
Ringer man SAS säger de att de (Ethiopian) har problem, och visar Business reward biljetter som SAS inte kan boka. När SAS försöker boka dem säger de att de endast går att Väntlista, vilket SAS inte kan göra.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Piffsan

Medlem
**TIPS** som @Tonton skrev - verkar gå att boka Ethiopian nu via Star Alliance. Hittade BIZ ARN-ADD-CPT över jul/nyår via onlineverktyget. Nu gick jag inte vidare och bokade resan men de dök upp under sökvertyget iaf :) Om nu någon vill fira in nyåret i Kapstaden ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Isak21

Medlem
M: Har samma resa på bevakning med Awardfares, och där ändras tillgången dagligen på Business biljetter. Kollar man på Star Alliance sökfunktionen på SAS hemsida visar den random att biljetter finns, men gör man samma sökning direkt igen, finns de inte, eller tvärtom. Ibland dyker resan upp ifall man lägger till fler resenärer i sökningen. Konstigt.
Ringer man SAS säger de att de (Ethiopian) har problem, och visar Business reward biljetter som SAS inte kan boka. När SAS försöker boka dem säger de att de endast går att Väntlista, vilket SAS inte kan göra.

Yes, det tog agenten 2 timmar (!) men till slut lyckades ja fixa business natt-flygs-delen ner via ARN- BRU - ADD (Sas plus / Ethiopian Business) och då får ja acceptera att sista delen ADD-CPT som ändå är dagflyg blir ekonomi :) va de verkar nu.

EDIT: kom visst med en skrattande ko? Haha
 

Attachments

  • upload_2022-5-31_12-8-41.png
    upload_2022-5-31_12-8-41.png
    106,7 KB · Visningar: 58
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

daniel_se

Medlem
Vilka lounger har man tillträde till när man flyger SAS Business till USA från Kastrup, och vilken är bäst? Jag har ingen status i övrigt.
 

Shoreline

Medlem
Toppen