Nej, så länge du inte ska boka om något kommer det inte vara några problem. Om nu sas inte ser i efterhand att se gjort fel och tar tillbaka detta (ja sådant har hänt tidigare).En lite fråga, jag bokade just en award resa till sommaren. Resan består av 3 ben dit och 3 ben hem, där stoppet mellan ben 4 och 5 blev 34 timmar.
Bokningen gick igenom och jag har biljetterna. Vet att ett stop inte får vara över 24 timmar, kommer detta bli något problem?
Ja jävlar du har helt rätt. Från SK902 till SK910. Jag ser nu att den sena flighten är inställd just på mitt datum 21 juni. Det kan man ju undra vad det beror på. Är det någon idé att försöka ringa någonstans och försöka få plats på 17.35-flighten dagen efter tro?Du har sannolikt flyttats till ett tidigare flyg. Kolla flight numret.
Bokades vi kundtjänst.Nej, så länge du inte ska boka om något kommer det inte vara några problem. Om nu sas inte ser i efterhand att se gjort fel och tar tillbaka detta (ja sådant har hänt tidigare).
Bokade du online eller via kundtjänst? Om biljetterna är utställda ska det inte vara några problem, men om de skickats till Eurobonus avdelningen för biljetterna kan de upptäcka misstaget.
Ringa någonstans = SAS kundtjänst antar jag.Ja jävlar du har helt rätt. Från SK902 till SK910. Jag ser nu att den sena flighten är inställd just på mitt datum 21 juni. Det kan man ju undra vad det beror på. Är det någon idé att försöka ringa någonstans och försöka få plats på 17.35-flighten dagen efter tro?
Relativt vanligt, måste göras i en bokning för att övriga platser inte ska försvinna. Det är ju dock möjligt att platser kommer tillbaka längre fram i tiden.Någon mer som stött på följande problem. Hittade fyra awardplatser från Antalya till Stockholm med Turkish. Fanns fyra avgångar att välja på. Var tvungen att först boka 2 eftersom jag ville tillämpa en voucher. När jag sedan skulle boka de sista två platserna så fanns det inga platser kvar alls. Varken på avgången jag bokade eller på någon av de andra avgångarna. Är detta vanligt? Hur stor är chansen att platser dyker upp igen? Jag är fine med att boka annan avgång för de andra två biljetterna.
Tacksam om någon har input. Borde jag ringt in för denna bokning istället?
Någon mer som stött på följande problem. Hittade fyra awardplatser från Antalya till Stockholm med Turkish. Fanns fyra avgångar att välja på. Var tvungen att först boka 2 eftersom jag ville tillämpa en voucher. När jag sedan skulle boka de sista två platserna så fanns det inga platser kvar alls. Varken på avgången jag bokade eller på någon av de andra avgångarna. Är detta vanligt? Hur stor är chansen att platser dyker upp igen? Jag är fine med att boka annan avgång för de andra två biljetterna.
Tacksam om någon har input. Borde jag ringt in för denna bokning istället?
Har även hänt med SAS. Finns 3 awardplatser men när man bokar 2 försvinner den tredje (tillbaka till inventory?). Kan som sagt återkomma senare men inga garantier.Relativt vanligt, måste göras i en bokning för att övriga platser inte ska försvinna. Det är ju dock möjligt att platser kommer tillbaka längre fram i tiden.
Vissa bolag har detta fenomen, Turkish och Thai är två jag har för mig där det brukar kunna uppstå.
Agenten sa att flygen dagen efter var fullbokat. Men jag ser ju att det finns plats, så jag antar att han menar att award-platserna är slut.Ringa någonstans = SAS kundtjänst antar jag.
Borde inte vara några problem att flytta till dagen efter men om du läser trådar här på BC så lär du upptäcka att folk har haft bekymmer med award ombokningar i synnerhet om din avgång är längre bort än 15 dagar framåt och det saknas awardplatser på den flight du vill bli ombokad till. Duktiga agenter fixar ombokning. Mindre duktiga agenter säger att det saknas awardplatser. Ring till SAS och återkoppla här hur det har gått.