Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kan jag boka om min SAS bonusresa om jag har testats positivt för covid-19 inom 24 timmar före avgången? | SAS

Om du har testats positivt för covid-19 inom 24 timmar före den planerade avgången kan du boka om din SAS bonusresa. Detta gäller för samtliga namngivna personer i bokningen.

Kontakta SAS Customer Service för att diskutera ombokningsalternativ.

Obs! Ditt testresultat för covid-19 får inte vara äldre än fyra dagar.
Jo, om man bokar OM ja, men återigen, grundfrågan gällde vi AVbokning.

De erbjuder ombokning, vill du inte omboka så blir du nog av med poängen, eftersom man inte kan avboka med mindre än 24h kvar.

Det är nog bäst att du ringer och frågar om du vill ha ett säkert svar.
Japp. Planen är att ringa. De har ju en lucka bland FAQ, eftersom de talar om vad som händer med voucher om man AVbokar pga positivt test mindre än 24h innan. Släpper frågan här så länge. ;)

Hej,
Jag är SAS Guld och ska iväg och resa med en vän nu i April.
Det resemålet vi ska till (i Europa) verkar inte ha någon business class-resa den dagen vi tänkte åka.

Jag vet att jag kan ta med en vän in i loungen och han kan checka in i priority med mig, men hur funkar fast track? Kan han följa med mig i den också?

För isåfall är det ju lika bra att bara boka Ekonomi. Märker ju ingen skillnad på economy/business inom Europa i princip, någon trött macka som ingår på planet och mittensätet tomt.

Jag har en bonusresa CPH-EWR i juni. Den har blivit ombokad fem gånger nu, ditresan bara någon timme men hemresan har nu blivit tio timmar tidigare så en hel dag är borta. Är det vanligt att det sker så många ombokningar? Känns som att när väl det är dags för resa är det ingenting kvar av resan om det fortsätter såhär.

Jag har en bonusresa CPH-EWR i juni. Den har blivit ombokad fem gånger nu, ditresan bara någon timme men hemresan har nu blivit tio timmar tidigare så en hel dag är borta. Är det vanligt att det sker så många ombokningar? Känns som att när väl det är dags för resa är det ingenting kvar av resan om det fortsätter såhär.
Vanligt innan pandemin: Nej
Vanligt under pandemin: Ja

Hur har flighten hem blivit 10h tidigare? Fönstret att flyga till Europa från New York öppnar ju typ 15-16 på eftermiddagen och sista flighterna brukar väl gå 22-23 någon gång? Pratar vi direktflighten är det väl typ bara 5-6h skillnad från den tidiga till den sena?

Vanligt innan pandemin: Nej
Vanligt under pandemin: Ja

Hur har flighten hem blivit 10h tidigare? Fönstret att flyga till Europa från New York öppnar ju typ 15-16 på eftermiddagen och sista flighterna brukar väl gå 22-23 någon gång? Pratar vi direktflighten är det väl typ bara 5-6h skillnad från den tidiga till den sena?

Du har rätt jag kollade exakt nu, från 23:55 till 17:35. Det är direktflyg. Betyder det att jag blivit flyttat till ett tidigare flyg, eller har flygtiden ändrats?

Toppen