lillemannen
Medlem
Hur sent in på kan man boka en Star Alliance award på SAS hemsidan och få den godkänd?
Någon med erfarenhet?
Någon med erfarenhet?
Bokade en flight två timmar innan avgång och kunde checka in två minuter efter betalning hösten 2019.Hur sent in på kan man boka en Star Alliance award på SAS hemsidan och få den godkänd?
Någon med erfarenhet?
Bra precis vad jag vill veta. Då har jag en backup plan för hemresanBokade en flight två timmar innan avgång och kunde checka in två minuter efter betalning hösten 2019.
Ringde idag om svaret från den trevlige medarbetaren blev att om jag vill avboka via hemsidan, måste det vara 24h innan men om jag ringer till dem och avbokar, räcker det med dagen innan för att inte loosa poängen. Stämmer ju också med ett annat svar i SAS FAQ som inte ligger under ”Corona-regler”:De erbjuder ombokning, vill du inte omboka så blir du nog av med poängen, eftersom man inte kan avboka med mindre än 24h kvar.
Det är nog bäst att du ringer och frågar om du vill ha ett säkert svar.
Tillkommer avgifter på det?Jag tror alternativ B var mest rekommenderad när jag frågade nåt liknande, men även A funkar ifall man har poängen.
Alternativ C tillför risken att utresan försvinner mellan avbokning och ny bokning.
Jag tror jag kommer luta till alternativ B då min långresa gått från att vara T/R till Open Jaw, och då måste man ändå ringa in.
Vad är smartast. Den resan jag vill boka är lååångt fram i tiden. Hemresan finns ej där ännu. Men utresan går att boka. Ska jag boka
A) utresa den dagen jag vill ha och hemresan typ dagen efter för att sen ändra dag på hemresan.
B) boka endast utresan och ringa in för att lägga till hemresan
C) Boka utresan och avboka den när hemresan finns och boka om allt?
Är det skillnad på hur man ska tänka om det är en ren SAS resa vs. *Alliance?
Jag tror det, ifall det är en vanlig T/R resa och man inte har någon giltig ursäkt för att ringa in så blir det nog en avgift för telefonbokning. (Sen vet jag inte om det går att ändra online så man byter från enkelresa till T/R?)Tillkommer avgifter på det?