Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Fantastic tips Thanks, I will try again tomorrow :)

Since I need to call the international hotline and speak to an English speaking agent, do you have any tips where to call (e.g. do certain countries have better support than others?) or do they end up all in the same call center?
You can call Swedish support, there is an alternative there to select English speaking agent.
 

Perikles

Medlem
Jag har en bonusbokning med SAS som jag vill ändra och byta destination och datum och där jag har använt en Amex 2-4-1 som går ut vid årsskiftet.
Kan någon svara på om jag kan gå in och ända befintlig bokning till ny destination och tid eller om jag bara ska avboka och göra en ny separat bokning. Påverkas det hela av att jag har en ytterligare en AMEX-voucher med senare deadline (12/2022)?
 
Jag har 58000p och 2-4-1och vill boka en t/r biz för en person till New York. Jag får dock inte upp resor på annat sätt än att söka enkel väg.
Har jag för få poäng för att se t/r. Hur löser jag detta?
Jag tänkte att jag bokar först en enkel och ringer sedan och lägger på hemresa, men jag verkar råka ut för en avgift om jag inte bokar en dummy retur enligt tidigare inlägg.
 

palmen

Moderator
Jag har 58000p och 2-4-1och vill boka en t/r biz för en person till New York. Jag får dock inte upp resor på annat sätt än att söka enkel väg.
Har jag för få poäng för att se t/r. Hur löser jag detta?
Jag tänkte att jag bokar först en enkel och ringer sedan och lägger på hemresa, men jag verkar råka ut för en avgift om jag inte bokar en dummy retur enligt tidigare inlägg.
Är det sas du söker på deras sida. Du har tillräckligt med poäng med vouchern så det ska inte vara några problem. Möjliga resor visas oavsett om du har poäng eller ej.

Lite svårt att säga mer då du beskriver problem som ingen normalt sätt får. Rensa cookies och cache, kör incognito browser, testa annan webbläsare?
 

Oscar1155

Medlem
Hej,
Har en fundering på att bila runt lite i Italien i vår/sommar så skulle vilja flyga enkel till stad X, hyra bil sen flyga hem från stad Z.
Kan jag fixa detta med eurobonus? Hittar bara ToR på deras hemsida för bonusresor.
Tack!
 

Rickard_O

Medlem
Hej,
Har en fundering på att bila runt lite i Italien i vår/sommar så skulle vilja flyga enkel till stad X, hyra bil sen flyga hem från stad Z.
Kan jag fixa detta med eurobonus? Hittar bara ToR på deras hemsida för bonusresor.
Tack!
Är det med andra Star Alliance bolag du syftar på?
För det måste man ringa in för open-jaw

Är det med SAS väljer du bara "Återresa från annan flygplats"
 

nils1603

Medlem
Classic married segment. They want to be sell 3 award seats CPH-DUS, but don't want to sell any ORD-CPH-DUS.

The reason you don't see anything for ORD-DUS is because no business awards available on ORD-CPH.

You can definitely try again rebooking this with an agent, it might be possible to change it. But could also be married segments meaning those 3 award seats are only if you fly CPH-DUS without any other flights. Could be it's not available for flights from US or other regions as well.
After another unsuccessful call, I took the risk and cancelled the flights and booked them again online immediately. The segments were not married and everything worked out perfectly. Thanks everyone!
 
Toppen