Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,

Jag skulle precis boka 2 awardbiljetter med SAS nu åt 2 vänner. Vet inte ifall det är på grund av det eller inte, men jag får fram ett felmeddelande som säger: Ogiltigt eurobonusnummer.

Detta kommer efter jag fyllt i deras namn, valt platser. Men kommer inte fram till betalsidan.

Hej,

Jag skulle precis boka 2 awardbiljetter med SAS nu åt 2 vänner. Vet inte ifall det är på grund av det eller inte, men jag får fram ett felmeddelande som säger: Ogiltigt eurobonusnummer.

Detta kommer efter jag fyllt i deras namn, valt platser. Men kommer inte fram till betalsidan.
Testa att låta bli att välja platser, och lägg inte in eurobonusnummer på resenärerna (om du gjort det).

Hej,

Jag fick samma problem för några veckor sedan på just bokning för andra. Lösningen I mitt fall var att explicit lägga in deras nummer - när jag inte angav något nummer alls verkar den ha använt mitt nummer och då matchade inte namnet antagligen.

Testa att låta bli att välja platser, och lägg inte in eurobonusnummer på resenärerna (om du gjort det).
Jag fick samma problem för några veckor sedan på just bokning för andra. Lösningen I mitt fall var att explicit lägga in deras nummer - när jag inte angav något nummer alls verkar den ha använt mitt nummer och då matchade inte namnet antagligen.

Precis som @mha321 skriver så skrev jag in vännens eurobonusnr så funkade det. Vad skulle hända ifall vännerna inte hade något eurobonusnummer? Kan man inte boka till dem då?

Hej!
Jag och sambon funderar på att bjuda våra respektive föräldrar på en resa i business, open jaw till Peking och med hemresa från Hongkong, Thailand eller Singapore (men SIN kostar ju 210 000 poäng numera) men undrar om det ens är möjligt att hitta award? Vi är alltså 6 pax med en budget på ca 550 000 poäng och 3 vouchers för avresa juni eller juli 2022. Vi kan också tänka oss att boka 4 award och köpa 2 biljetter. Är detta möjligt tror ni? Hittar inget när jag söker just nu via awardhacks. Billigast poängpris får vi ju med SAS men känns svårare att hitta. Har förstått det som att det är lättare med Swiss och Lufthansa?

Vi har också tittat på att köpa alla 6 biljetter, då har vi hittat för ca 15k per person med Qatar Airways. Alla typer av råd uppskattas :)

Hej!
Jag och sambon funderar på att bjuda våra respektive föräldrar på en resa i business, open jaw till Peking och med hemresa från Hongkong, Thailand eller Singapore (men SIN kostar ju 210 000 poäng numera) men undrar om det ens är möjligt att hitta award? Vi är alltså 6 pax med en budget på ca 550 000 poäng och 3 vouchers för avresa juni eller juli 2022. Vi kan också tänka oss att boka 4 award och köpa 2 biljetter. Är detta möjligt tror ni? Hittar inget när jag söker just nu via awardhacks. Billigast poängpris får vi ju med SAS men känns svårare att hitta. Har förstått det som att det är lättare med Swiss och Lufthansa?

Vi har också tittat på att köpa alla 6 biljetter, då har vi hittat för ca 15k per person med Qatar Airways. Alla typer av råd uppskattas :)

Det finns möjlighet att hitta 6 platser, eventuellt fördelat på 2 bokningar. Jag skulle rekomendera dig att kolla på EVA Air mellan Europa (CDG/VIE) och Taiwan (TPE) - har funnits ett gäng avgångar med upp till 8 platser i business, altnerativt Swiss (ZRH), Lufthansa (FRA/MUC) och Turkish (IST)

Försöker boka resa till ZRH men är man inloggad finns inga hemresor i september. Försöker jag boka vanlig biljett men väljer att betala med poäng så finns det biljetter från 13/9. Utresa/hemresa i september från GOT. Varit i kontakt med SAS via chatten men ingen fattar eller har någon förklaring utan hänvisar mig till att ringa de och göra bokningen. Någon som har en förklaring förutom SAS IT?

Det är skillnad på en ren bonusresa och "betala med poäng". En ren poängresa är 18k i go och 30k i plus, enkelresa. Guld prick på rena bonusresor

[/GALLERY]
Det är skillnad på en ren bonusresa och "betala med poäng". En ren poängresa är 18k i go och 30k i plus, enkelresa
Det är samma priser 15 000 EB, T som för R.

Attachments

• sas1.PNG
    sas1.PNG
    74,4 KB · Visningar: 167
  • sas2.PNG
    sas2.PNG
    215,5 KB · Visningar: 163
Last edited:
Toppen