Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

joelflight

Medlem
Ja det kan absolut stämma, allt beroende på vilket bolag du försöker boka.
Bäst tillförlitligt är att söka på både United och air Canada, finns det på båda sökmotorer borde även eurobonus kunna boka.
Sen finns det massa agenter hos sas som är urusla och inte söker och ljuger och kommer med osanningar istället för att göra sitt jobb. Bara lägga på och ringa igen och hoppas på en vettig agent.

Hittar flighter med både Lufthansa, Air canada och Turkish under flera olika datum som finns på United och Air canadas sida. Jag har ju varit med om några platser som SAS inte hittar med det här var rekord, så då blir jag lite tveksam. Har testat att ringa två gånger men samma resultat.
 

Doctor-X

Medlem
Hittar flighter med både Lufthansa, Air canada och Turkish under flera olika datum som finns på United och Air canadas sida. Jag har ju varit med om några platser som SAS inte hittar med det här var rekord, så då blir jag lite tveksam. Har testat att ringa två gånger men samma resultat.

Två gånger är inget ;) efter 5 HUACA är det nog rimligt att tro att det kanske inte finns några platser för Eurobonus. Visst det suger att sitta i telefonkö, men kan du göra något annat under tiden går det ganska snabbt.

Ett tips är att börja med det långa benet och sedan jobba sig bakåt och framåt därifrån. För SAS egen del förstår jag inte varför de inte öppnar sitt online-verktyg, känns som att majoriteten hade nöjt sig med det och att endast de med komplexa bokningar ringt in istället.
 

palmen

Moderator
Hittar flighter med både Lufthansa, Air canada och Turkish under flera olika datum som finns på United och Air canadas sida. Jag har ju varit med om några platser som SAS inte hittar med det här var rekord, så då blir jag lite tveksam. Har testat att ringa två gånger men samma resultat.
Turkish borde definitivt gå att boka det långa benet, men kan vara married segment inom Europa. Lufthansa är knepigare då de inte släpper lika mycket till eurobonus och air Canada ska gå att boka om de finns på United (du kan inte lita på deras tillgänglighet på den egna sidan).
 

Tamas

Medlem
Är denna användbar för all star alliance sökningar eller främst ac? Skulle du säga att den är bättre än awardfares och united?

Det finns inget gulden tjänst, det är väl SAS som till slut kan säga om plats finns eller inte. Men ju flera sökmotor hittar man samma resa desto säkrare det är att SAS kommer också hitta det. Det är min uppfattning.

Detta är en riktigt smidigt sökmotor men tydligen kommer upp med många AC flyg som ska hanteras med en nypa salt.
 

Doctor-X

Medlem
Är denna användbar för all star alliance sökningar eller främst ac? Skulle du säga att den är bättre än awardfares och united?

Det är ju samma resultat som du får som om du hade sökt på AirCanada.com men i list-format och man behöver inte gå datum för datum.
Jag söker alltid AC + ANA + United + Expert Flyer för att bilda mig en uppfattning om vilken tillgång som kan tänkas finnas. Finns biljetterna på samtliga plattformar är det hög sannolikhet att det finns tillgänglighet för Eurobonus.

AwardFares är ju alla sökmotorer samlat under en hatt, tycker det är väl värda pengar om tycker det är knepigt att söka själv.
 
Hej,
Försöker hitta en resa till Dubai i vinter (nov), men varenda flygtid är ju katastrof rent tidsmässigt, antingen är man grann 0720 efter fyra timmar mitt i natten med Turkish eller så åker man hem kl 0250. Hur kan ett sådant resmål inte ha hyfsade flygtider? Eller har jag bara otur när jag letar?
 

Doctor-X

Medlem
Hej,
Försöker hitta en resa till Dubai i vinter (nov), men varenda flygtid är ju katastrof rent tidsmässigt, antingen är man grann 0720 efter fyra timmar mitt i natten med Turkish eller så åker man hem kl 0250. Hur kan ett sådant resmål inte ha hyfsade flygtider? Eller har jag bara otur när jag letar?

Vet inte vart du utgår ifrån eller vilken bokningsklass du vill åka i.
Finns eco med LH 23/11
ARN-FRA 9:35 - 11:50
FRA-DXB 13:30 - 22:45
 

Doctor-X

Medlem
Hej,
Sorry, business, något annat är väl att svära i kyrkan i detta forum…

Vill du ha flygtider som sker under dagtid får du nog vänta tills Lufthansa släpper businessplatser till Eurobonus vilket är 85 dagar framåt så just nu finns det endast tillgänglighet fram till 2021-10-27.

Som alternativ finns 4/11
ARN-HAM 8:20 - 9:55
HAM-IST 11:25 - 16:40
IST-DXB 19:45 - 1:10

Rätt trevligt med 3h i IST och kunna hänga lite i deras lounge, väl värt ett besök.
 
Last edited:
Toppen