Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur ser det ut hos dig i inloggat läge när du söker? Så här ser det ut hos mig på random datum i september...
Visa bifogad bild 120237
Bilderna i inlägget #5127 är när jag är inloggad. Däremot har jag inte varit inloggad och försökt boka den vanliga vägen
upload_2021-8-5_11-53-15.png

Jag har en EB award resa för hela familjen (2 vuxna + 2 barn) i en mix av Business och Plus med 2 voucher till PVG i drygt 2 veckor över jul och nyår. Tanken är att via PVG ta sig till Phuket för lite renodlad avslappning.

I takt med hur saker och ting utvecklar sig så verkar det osannolikt att Thailand får ordning på läget och än mindre att man ens kan göra en vettig connection via PVG. Hur skulle ni resonera här? Vad finns det ens för kvarvarande möjligheter att nå värmen med dessa vouchers och poäng? I takt med att SAS linjenät dragit in så ges få tillfällen att komma närmare härliga slutdestinationer.

Jag hittar följande lösa segment när jag söker, men jag hittar inget när jag söker CPH-MEX eller MEX-CPH:

<snip>

Vad säger panelen, kommer jag att få igenom denna bokningen med en 2-4-1-voucher? Någon som har några välsignelseord inför mina X antal samtal med SAS?

Lyckades du boka dessa? Man kan hitta MASSOR med award-utrymme på Turkish, men det mesta endast via Aeroplan (AC). Så jag är nyfiken på hur skarpt man ska tolka denna tillgänglighet.

Hej alla erfarna äventyrare här i forumet!

Har äntligen fått ihop min första 2 för 1-voucher med Amex. Med 80 000 poäng på kontot så är siktet inställt på att nu samla ihop till 100 000 för att därmed kunna köra business till Tokyo.

Släpper SAS någonsin bonusresor till Tokyo i business class som går att boka god tid i förväg (så att man kan ta semester och boka bra boenden?)

Tänker att jag och min sambo vill resa när som 2022 eller under första halvan av 2023 och vara borta 10-15 dagar. Hur ska vi gå tillväga?

Grundtips: Häng på låset när biljetterna släpps ca 330 dagar före respektive flight... Tokyo är populärt.

Innebär det att det i praktiken är en omöjlighet att hitta en tur och retur om man endast har 100 000 eurobonus-poäng att utgå ifrån?

Om man måste boka så fort biljetterna släpps 330 dagar innan avresa så låter det som att endast enkelbiljett kan bokas?

Innebär det att det i praktiken är en omöjlighet att hitta en tur och retur om man endast har 100 000 eurobonus-poäng att utgå ifrån?

Om man måste boka så fort biljetterna släpps 330 dagar innan avresa så låter det som att endast enkelbiljett kan bokas?

Boka enkel 330 innan, ring sedan in när det är 330 till retur och gör om resan till en t or. Eller avboka din utresa och snabbt som tjyven boka om till t o r. Har du otur så går inte platserna tillbaka när du avbokar men det brukar funka... säkrast är att ringa in och bara lägga till returen dock.

Toppen