Tore Saether
Medlem
Någon som vet om det är möjligt att upgradera en awardresa (eurobonus) med Singapore Airlines?
Booking class X.
Booking class X.
Lär fungera via vanliga sas supporten men Tallinn kommer med största sannolikhet säga nej.Någon som fått godkänt resa från Nya Zealand i östlig rikting dvs via Stilla havet och tillbaka till Europa om det är one way award?
Inte 100 på om det är rätt tråd men såklart bara att flytta om det finns lämpligare.
På Offers and news | SAS har nedan publicerats:
SERVICE FEE FOR PERSONAL ASSISTANCE OF BOOKING STAR ALLIANCE AWARD TRIPS
2019-03-15
To align all our booking concepts, a service fee* of 375 SEK/NOK/DKK or 40 EUR/USD per person and booking for personal assistance of bookings of Star Alliance award tickets will be implemented from 1st of April 2019.
The service fee will only apply when a EuroBonus member has the possibility to book the Star Alliance award tickets online free of charge through our online booking tool but chooses to book via customer service, e.g. phone, chat or e-mail. Exemptions* apply for EuroBonus Diamond members, Unaccompanied minor (UMNR), and infants. It’s always recommended to book flights online, if possible.
* subject to change[/
Har dålig koll på nuvarande avgifter. Är det i dagsläget någon skillnad i avgifter mellan att boka star alliance-award via Tallin jämfört med att göra det själv via sas sida?
Nej det är samma.
När jag hade problem att boka star alliance award med 2-4-1 via sas sida fick jag tips från Tallin att boka först och ringa in och lägga till 2-4-1 efteråt. Där har du en indikation på att det kan vara görbart iaf!Är det någon som vet ifall Tallin accepterar att lägga på voucher i efterhand på Star Alliance-award? Dvs om jag idag skulle boka 4 platser i C utan voucher. Jag har gjort så tidigare vid en ren SAS-award, men det kanske är andra regler när bokningen innehåller andra bolag?
Fast det senaste är väl att sas infört 375 SEK för EBG och nedåt, om resan går att boka via hemsidan ?Nej det är samma.
Fast det senaste är väl att sas infört 375 SEK för EBG och nedåt, om resan går att boka via hemsidan ?
Service Fee för bonusresor med Star Alliance | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
(Om jag inte missförstått något, det svänger rätt snabbt med SAS service avgifter)
Det är helt riktigt, med diskussion i tråden jag länkade till gällde 375:- i tillägg till dom 450:- som alla betalar oberoende bokningskanal.Såhär får jag på hemsidan när jag söker ARN-DPS som EBG.