Martin Johansson
Medlem
Hade exakt samma problem när jag skulle boka GOT-ARN-HKG i Business förra året. Bokade upp ARN-HKG och ringde in till vanliga SAS som efter lite om och men kunde ”låsa upp” en ”business”-plats på GOT-ARN. Tog dock ett tag för dem att förstå problemet, så gäller att du hamnar hos ”rätt” Traveller Consultant...Osäker på om denna fråga behandlats tidigare men jag hittade det inte när jag sökte. Jag har ett läge där jag hittade tillgänglighet i business till Tokyo från Köpenhamn. Jag utgår dock ifrån Stockholm så ville boka resan från Stockholm. Om jag söker från Stockholm till Tokyo får jag dock bara upp tillgängliga platser i Go och Plus. Vid samtal med SAS i Tallinn så säger de att det visserligen finns tillgänglighet mellan Stockholm och Köpenhamn men inte i samma bokningsklass som mellan Köpenhamn och Tokyo vilket gör att de ej kan boka resan (även om jag inte har något emot en annan bokningsklass, kan t om åka Go mellan Stockholm och Köpenhamn)
De säger dock att det går om jag kan tänka mig att kombinera med annat Star Alliance-bolag då denna begränsning bara gäller resor som är helt och hållet med SAS så de kan routa mig med LH till Frankfurt och sen tillbaka till Köpenhamn och koppla på Köpenhamn-Tokyo. Känns som underligt att det måste vara samma bokningsklass hela vägen med SAS när det ändå finns bonusplatser på varje enskilt segment. Någon annan som varit med om detta? Kvinnan jag pratade med i Tallinn (Kristina som jag tidigare tyckt varit väldigt kunnig då hon hjälpt mig med andra bokningar) höll med om att det är underligt men sa att hon inte kan göra något, rekommenderade kontakt med Diamond-supporten då de löst det för vissa tidigare.