Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Vi funderar på Phuket i november, två vuxna och ett barn (3 år). Jag har en amexvoucher. Om vi vill boka med tex Thai i business till Phuket så kostar det oss totalt 280 000 eurobonuspoäng väl? Om vi däremot bokar med SAS Award så kostar samma resa 150 000 poäng,
Med SAS kommer du inte till Phuket, närmaste destination blir Hong Kong och de går just nu inte att boka som awards sedan linjen flyttades från Arlanda till Kastrup

Jag hade precis tänkt fråga samma sak men du hann först! :)

Vi funderar på Phuket i november, två vuxna och ett barn (3 år). Jag har en amexvoucher. Om vi vill boka med tex Thai i business till Phuket så kostar det oss totalt 280 000 eurobonuspoäng väl? Om vi däremot bokar med SAS Award så kostar samma resa 150 000 poäng, och då kan jag tom använda min högsta nivå på SAS premium och spara min amexvoucher? Tänker jag rätt här? Vi måste givetvis boka en revenuebiljett Hong Kong-Phuket (tänker mig economy här). Till Shanghai finns det en hel del platser med SAS business men det känns som en alltför lång flygning i ekonomi Shanghai-Phuket.
Om jag räknar rätt så kostar det för två vuxna och ett barn med Thai business till Phuket och en amex voucher 280 000 poäng och ca 10 500 kr i skatter. Reser vi med SAS till Hong Kong med voucher så blir det 150 000 poäng och 1500 kr i skatter. Biljetter Hong Kong-Phuket tor (ekonomi) kostar ca 5500 kr för hela familjen, totalt 7 000 kr inkl avgifter till SAS. Så vi sparar totalt 3500 kr och 130 000 poäng! Hoppas verkligen det kommer finnas 3 platser på CPH-HKG i höst!

Last edited:
Med SAS kommer du inte till Phuket, närmaste destination blir Hong Kong och de går just nu inte att boka som awards sedan linjen flyttades från Arlanda till Kastrup
Nu citerade du ju inte hela mitt inlägg :). Jag är fullt medveten om att SAS inte flyger till Phuket, därför skrev jag "Vi måste givetvis boka en revenuebiljett Hong Kong-Phuket (tänker mig economy här)."

Det verkar inte som att SAS kommer släppa bonusplatser Köpenhamn-Hong Kong, undrar varför? Detta är precis från chatten.
hong kong.JPG

Vad är senaste status på att hitta First-biljetter (Amex 2-4-1) med SQ? Finns det? Vilka rutter och var söker man tillgänglighet?
Går utmärkt, men i stort sätt endast på Köpenhamnsflighten. Går inte söka online på något sätt om du inte söker via matrix och hittar 4 First platser, då brukar det finnas 2 awards och du får då ringa sas och kolla.

Toppen