Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

KVS visar det finns tillgänglighet för 2 pax via award till Bali i juni-juli enl nedan. Nu har jag dock två barn (8 resp 10 år sommaren 2019), samt en farfar (alltså min far) som jag borde ta med på en familjeresa innan det är för sent.
Hur skulle expertisen ställa sig till frågan om hur jag får ihop 4 pax? Vet jag passerat 330-dagars gränsen men är å andra sidan högst flexibel på destination bara det är ett relativt billigt land och det finns bra snorkling! Ska jag prova boka för två pax och hoppas att två till dyker upp?
Tar som sagt gärna emot alla möjliga tips! Förutom vanliga I-landsproblem har farfar viss risk för blodpropp i benen varför det inte är aktuellt med någon längre sträcka i klass lägre än Business. Jag har poäng och vouchers så att det räcker för First om någon har bra tips för 4 pax. First skulle förvisso skämma bort barnen lite väl mycket men skulle även ge min far ett kanske sista bra minne av familjesemester... Barnen och farfar är tyvärr också så pass unga resp. gamla att jag inte vill splitta på två olika flighter.

Edit: Glömde det viktigaste, Stort TACK till alla här på forumet, som gjorde att en vanlig knegare som mig ens kunde drömma om en liknande frågeställning!!

Via KVS: 2 tillgängliga platser men måste ha 4. Vet mycket väl att KVS och dylikt inte heller alltid stämmer med verkligheten men det verkar stämma hyfsat.

SDL Sundsvall/Harnosand SE [ESNN]

DPS Bali Denpasar Ngurah Rai Intl ID [WADD]

TUE 18 Jun 2019 | 2 Seats

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Award Availability

SK 2047 SDL 06:40 ARN 07:35 32A 0 CS+

-> SK 2659 ARN 10:45 MUC 12:55 32A 0 CS+

-> TG 925 MUC 14:25 BKK 06:05 +1 747 0 CS+

-> TG 431 BKK 09:35 +1 DPS 14:55 +1 773 0 CS+

ARN Stockholm Arlanda SE [ESSA]

WED 03 Jul 2019 | 2 Seats

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Award

SQ 949 DPS 21:45 SIN 00:20 +1 333 0 CS+

-> SQ 800 SIN 01:10 +1 PEK 07:15 +1 77W 0 CS+

-> CA 911 PEK 13:50 +1 ARN 17:20 +1 333 0 CS+

Starta gärna en ny tråd I forum->flygbiljetter och använd mallen som finns i denna tråden:

http://www.businessclass.se/forum/t...-frågemallen-när-du-startar-en-ny-tråd.11947/

KVS visar det finns tillgänglighet för 2 pax via award till Bali i juni-juli enl nedan. Nu har jag dock två barn (8 resp 10 år sommaren 2019), samt en farfar (alltså min far) som jag borde ta med på en familjeresa innan det är för sent.
Hur skulle expertisen ställa sig till frågan om hur jag får ihop 4 pax? Vet jag passerat 330-dagars gränsen men är å andra sidan högst flexibel på destination bara det är ett relativt billigt land och det finns bra snorkling! Ska jag prova boka för två pax och hoppas att två till dyker upp?
Tar som sagt gärna emot alla möjliga tips! Förutom vanliga I-landsproblem har farfar viss risk för blodpropp i benen varför det inte är aktuellt med någon längre sträcka i klass lägre än Business. Jag har poäng och vouchers så att det räcker för First om någon har bra tips för 4 pax. First skulle förvisso skämma bort barnen lite väl mycket men skulle även ge min far ett kanske sista bra minne av familjesemester... Barnen och farfar är tyvärr också så pass unga resp. gamla att jag inte vill splitta på två olika flighter.

Edit: Glömde det viktigaste, Stort TACK till alla här på forumet, som gjorde att en vanlig knegare som mig ens kunde drömma om en liknande frågeställning!!

Via KVS: 2 tillgängliga platser men måste ha 4. Vet mycket väl att KVS och dylikt inte heller alltid stämmer med verkligheten men det verkar stämma hyfsat.

SDL Sundsvall/Harnosand SE [ESNN]

TUE 18 Jun 2019 | 2 Seats

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Award Availability

SK 2047 SDL 06:40 ARN 07:35 32A 0 CS+

-> SK 2659 ARN 10:45 MUC 12:55 32A 0 CS+

-> TG 925 MUC 14:25 BKK 06:05 +1 747 0 CS+

-> TG 431 BKK 09:35 +1 DPS 14:55 +1 773 0 CS+

ARN Stockholm Arlanda SE [ESSA]

WED 03 Jul 2019 | 2 Seats

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Award

SQ 949 DPS 21:45 SIN 00:20 +1 333 0 CS+

-> SQ 800 SIN 01:10 +1 PEK 07:15 +1 77W 0 CS+

-> CA 911 PEK 13:50 +1 ARN 17:20 +1 333 0 CS+
Thai släpper två åt gången, tror att SQ också gör det. Så enda ni kan kan göra om ni behöver 4 st är att boka på 2 bokningar och se om de släpper på 2 till.. Tar bara någon minut innan de gör det så agenten kommer kunna ge info så fort 1a bokningen är klar

Eb-konto A med en 2-4-1 och tillräckligt med poäng bokar 2 personer.

Eb-konto B med en 2-4-1 och tillräckligt med poäng bokar 2 personer.

Allt i samma bokning och med samma bokningsref.

Så gjorde vi med vår kommande påskresa till Kuala Lumpur
Jag har bara gjort detta en gång, men då fick vi olika bokningsreferenser. Fast jag borde veta bättre än att hävda att något är "sant" bara för att att 1 anställd i Tallinn gjort en viss sak vid en viss tidpunkt....

Eb-konto B med en 2-4-1 och tillräckligt med poäng bokar 2 personer.

Allt i samma bokning och med samma bokningsref.

Så gjorde vi med vår kommande påskresa till Kuala Lumpur
Jag har gjort samma sak, fast för totalt 3:
Eb-konto B med en 2-4-1 och tillräckligt med poäng bokar 1 personer.
Allt i samma bokning och med samma bokningsref (och lyckades knipa Lufthansa F åt båda hållen för alla)

Toppen