Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Inrikes flygen och flygen från Auckland till Fiji och dom övriga öarna i Stillahavet brukar vara riktigt svåra att hitta Award på för Eurobonus. Där är det prio på deras egna Star Points eller vad det nu heter.

Jag skulle vilja boka en omvänd open-jaw-award.

Exempelrutt (EWR som destination) nedan:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Detta går inte att göra på SAS hemsida. Är detta tillåtet med en EurobonusAward? Om det är tillåtet så antar jag att jag måste ringa in för att få igenom detta? Jag kan ju naturligtvis göra två enkelresor-bokningar, men då blir det dyrare med poängen.
Ja det är tillåtet, men du får nog ringa in och boka. Eller boka upp de långa benen och sen ring in och ändra. Jag har testat båda, funkar fint.

SAS omdirigering till Hong Kong via Köpenhamn har, som de flesta vet, tillfälligt påverkat möjligheten att boka bonusresor till Hong Kong. Så vitt jag förstår har SAS inte kommenterar när platser på den här linjen ska gå att boka med EB-poäng.

Däremot undrar jag om någon i forumet har en kvalificerad gissning? Hur lång tid har det tagit när nya linjer öppnat förr exempelvis?

• Gilla
Reactions: Gus
SAS omdirigering till Hong Kong via Köpenhamn har, som de flesta vet, tillfälligt påverkat möjligheten att boka bonusresor till Hong Kong. Så vitt jag förstår har SAS inte kommenterar när platser på den här linjen ska gå att boka med EB-poäng.

Däremot undrar jag om någon i forumet har en kvalificerad gissning? Hur lång tid har det tagit när nya linjer öppnat förr exempelvis?
När de öppnade Miami har jag för mig att det öppnades upp awards ganska direkt. Tror snarare att någon glömt aktivera bonusplatser eller något liknande.

Hur fungerar det om man vill boka för flera personer, men från separata Eurobonuskonton? Jag har läst att det inte går att få till i en bokning, vilket är fine, men hur går man smidigast till väga rent praktiskt?

Kan Tallinn administrera allt i ett samtal eller måste varje person ringa in?

Hur fungerar det om man vill boka för flera personer, men från separata Eurobonuskonton? Jag har läst att det inte går att få till i en bokning, vilket är fine, men hur går man smidigast till väga rent praktiskt?

Inga problem - Lättast är om du har den andra personens Eurobonusnummer samt PIN. Då kan du göra bokningen åt dom.

Notera att det krävs en amexkupong per EB-konto som ska belastas. Så det enda man vinner jämfört med separata bokningar är att man vet att alla får biljetter.

Toppen