Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag är på jakt efter Eurobonus-resa till USA, och om jag inte lyckas få till business, kom jag att tänka på att LH ju har premium economy. Släpper de award-säten i denna klass på long haul? Hittar inte så mycket referenser till denna bokningsklass i forumen. Och på Expert Flyer kan jag bara välja klass X.

Den här gör det väldigt lätt att hitta platser hos SAS med eurobonus: SAS Business award flights - Travelhacks

Hej! Utöver att det är lite dyrare i poäng att boka en *A bonusresa, vad är skillnaden i skatter och avgifter? Ex.vis. hur mycket dyrare blir det att flyga med Uniteds direkt-kärra till Newark från Arlanda, jämfört med SAS egna?

Hej! Utöver att det är lite dyrare i poäng att boka en *A bonusresa, vad är skillnaden i skatter och avgifter? Ex.vis. hur mycket dyrare blir det att flyga med Uniteds direkt-kärra till Newark från Arlanda, jämfört med SAS egna?
Reser du Skandinavien-USA enbart med SAS brukar skatter/avgifter uppgå till ca 500-700 SEK. Väljer du istället en Star Alliance-award så blir det lite mer än 3000 SEK.

Last edited:
Kan man nyttja 2 st 2-4-1 vouchers på samma bokning när man är 3 personer som skall åka? (jag misstänker att frågan ställts tidigare, men hittade inget när jag sökte)

Vet någon hur det är med tillgänglighet inrikes Nya Zeeland med business air new Zeeland med eurobonus?

Försöker komplettera en gjord bokning i början av mars 2019.
Dock hittar jag bara tillgång i ekonomi på United.

Vet någon hur det är med tillgänglighet inrikes Nya Zeeland med business air new Zeeland med eurobonus?

Försöker komplettera en gjord bokning i början av mars 2019.
Dock hittar jag bara tillgång i ekonomi på United.

Jag vill minnas att de brukar vara snåla med awards.

Jag tror inte de erbjuder business inrikes alls utan bara sina Economy och Economy More (eller vad det heter, det är i princip SAS Plus med blockerat mittsäte).

Jag hittade däremot en Business-plats mellan Auckland och Brisbane med SAS Eurobonus. Den rutten flygs med en 777-300ER.

Toppen