Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Thai släpper två åt gången, tror att SQ också gör det. Så enda ni kan kan göra om ni behöver 4 st är att boka på 2 bokningar och se om de släpper på 2 till.. Tar bara någon minut innan de gör det så agenten kommer kunna ge info så fort 1a bokningen är klar

Tack för svaret Ghoose!
Jag fick igenom 4 platser med SQ utan att vänta emellan, ARN-SIN-DPS 17 juni (gick inte få hela vägen från SDL).
På hemvägen 1 juli blev det dock bara två pax i business och två bokades tills vidare i eco, men lyckades iaf få hela vägen hem till SDL. Såg inga nya platser för hemresa direkt efter bokning, men antar (jag är en nybörjare på detta...) att jag kan bevaka och boka om på fall det dyker upp ytterligare två platser, eller om det skulle dyka upp fyra platser på helt annat flyg hem.

SAS omdirigering till Hong Kong via Köpenhamn har, som de flesta vet, tillfälligt påverkat möjligheten att boka bonusresor till Hong Kong. Så vitt jag förstår har SAS inte kommenterar när platser på den här linjen ska gå att boka med EB-poäng.

Däremot undrar jag om någon i forumet har en kvalificerad gissning? Hur lång tid har det tagit när nya linjer öppnat förr exempelvis?
Jag hade precis tänkt fråga samma sak men du hann först! :)

Vi funderar på Phuket i november, två vuxna och ett barn (3 år). Jag har en amexvoucher. Om vi vill boka med tex Thai i business till Phuket så kostar det oss totalt 280 000 eurobonuspoäng väl? Om vi däremot bokar med SAS Award så kostar samma resa 150 000 poäng, och då kan jag tom använda min högsta nivå på SAS premium och spara min amexvoucher? Tänker jag rätt här? Vi måste givetvis boka en revenuebiljett Hong Kong-Phuket (tänker mig economy här). Till Shanghai finns det en hel del platser med SAS business men det känns som en alltför lång flygning i ekonomi Shanghai-Phuket.

Jag hade precis tänkt fråga samma sak men du hann först! :)

Vi funderar på Phuket i november, två vuxna och ett barn (3 år). Jag har en amexvoucher. Om vi vill boka med tex Thai i business till Phuket så kostar det oss totalt 280 000 eurobonuspoäng väl? Om vi däremot bokar med SAS Award så kostar samma resa 150 000 poäng, och då kan jag tom använda min högsta nivå på SAS premium och spara min amexvoucher? Tänker jag rätt här? Vi måste givetvis boka en revenuebiljett Hong Kong-Phuket (tänker mig economy här). Till Shanghai finns det en hel del platser med SAS business men det känns som en alltför lång flygning i ekonomi Shanghai-Phuket.

SAS kostar 100.000 per vuxen, 50% rabatt för barn. Totalt 250.000 poäng för er utan voucher.

Om du har högsta fly-premium så kostar det 60+60+30= 150.000 poäng

SAS kostar 100.000 per vuxen, 50% rabatt för barn. Totalt 250.000 poäng för er utan voucher.

Om du har högsta fly-premium så kostar det 60+60+30= 150.000 poäng
Jag har en amexvoucher, som jag skrev, och den avser jag att använda, (eller spara den och använda SAS-premium högsta nivån). Det är verkligen stor skillnad på 280 000 poäng och 150 000 poäng, samt att skatterna blir väldigt mycket lägre med SAS.

Jag har en amexvoucher, som jag skrev, och den avser jag att använda, (eller spara den och använda SAS-premium högsta nivån). Det är verkligen stor skillnad på 280 000 poäng och 150 000 poäng, samt att skatterna blir väldigt mycket lägre med SAS.

Och mitt inlägg var, som jag skrev, svar på några av dina frågor.

Star Alliance kostar 140.000 per person som inte är infant. Infant är upp till två år. Din bokning kostar 140*3=420.000 poäng utan voucher.

Således kostar din resa med voucher för tre personer 210.000 poäng + skatter.

Vad är senaste status på att hitta First-biljetter (Amex 2-4-1) med SQ? Finns det? Vilka rutter och var söker man tillgänglighet?

Star Alliance kostar 140.000 per person som inte är infant. Infant är upp till två år. Din bokning kostar 140*3=420.000 poäng utan voucher.

Således kostar din resa med voucher för tre personer 210.000 poäng + skatter.
Hmm, hur får du fram 210 000 poäng? Barnet måste jag väl betala fullpris för, 140 000 poäng till Phuket? Alltså 140 000 poäng för två vuxna med en voucher, och 140 000 poäng för ett barn.

Toppen