Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

B9203597-38AB-4C28-B1D6-914954C5A963.jpeg

Det är svårt att hitta detaljerade regler kring EuroBonus online. Jag tycker att eftersom avreseort och destination är inom samma land borde de beräkna en domestic award.
Det är intra Europa award så det ska vara 60.000 x 60% = 36.000 poäng i Business class.
Poängtabeller | SAS

Med den logiken, tycker du att det är rimligt att t ex Bangkok-Stockholm-Phuket enkel räknas som domestic award? Om man överdriver lite?

Nej så klart inte. Men en mellanladning i ZRH borde vara rimligt tycker jag :)
Ja, men Zürich ligger inte i Tyskland.
Man kan mellanlanda i Stockholm (inom 24 timmar) på väg från Bangkok till Phuket också. ;)

Lite off topic.
Jag undrar om hur det skulle räknas om man flög t ex Hamburg-Europort (Basel/Mulhouse/Freiburg)-München (om det fanns sådan rutt).

Hej,
Har bokat en award resor som är en del av kommande semestern.
Det är HAM-ZRH-MUC. Detta är en enkel biljett och skulle enligt mitt tycke kostar 60% av 30.000 poäng i business.
Bokningen gick genom men ett par dagar senare ringer Tallin och säga att de hade ändrat sig, nu ska den kostar 60% av 60.000 och man utgår ifrån Europa tabellen.

Det är svårt att hitta detaljerade regler kring EuroBonus online. Jag tycker att eftersom avreseort och destination är inom samma land borde de beräkna en domestic award.

Har jag fel?
Du betalar för dyraste zonen, då du reser ut från Tyskland till Schweiz så betalar du Europa-priset.
Annars så kan man ju boka FRA-LAX-MUC och bara betala som intra europa.

Det är med andra ord helt korrekt att de debiterar 60k för en tur och retur och i ditt fall blir det 36k för en enkel.

Har förskt hitta SQ award platser från Köpenhamn på Uniteds sida men bara eco kommer upp. Har ni tips om var och hur man hittar business o first med SQ. Har läst att dom oftadt inte kommer upp mer än ca 2-3v innan avgång. Stämmer det? Eller finns det bättre sidor att söka via?

Har förskt hitta SQ award platser från Köpenhamn på Uniteds sida men bara eco kommer upp. Har ni tips om var och hur man hittar business o first med SQ. Har läst att dom oftadt inte kommer upp mer än ca 2-3v innan avgång. Stämmer det? Eller finns det bättre sidor att söka via?

Lättast att ringa till SAS eller Tallinn och fråga. Eurobonus har mer tillgång än United på åtminstone sträckan CPH-SIN

Toppen