Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är det regeln kring max 1 stopp per zon som du tänker på?
Om så är fallet så hade jag samma problematik där jag 3-4 ggr försökte ringa och boka om och i vissa fall sa agenten ja och fortsatte bokningen men när hen skulle räkna ut skatterna så sa systemet ifrån, så det verkar vara tvärstopp.

Jag lyckades dock ändra utresan då jag ruttade om så utresan uppfyllde kravet "max ett stopp per zon". Hemresan bröt fortfarande mot reglerna men så länge jag inte gjorde några ändringar var det ändå ok.

Ja precis. Det var glädjande att höra. Det låter som en rimlig förhållning till reglerna från SAS sida tycker jag.

Gällande krav en stopp i destinationszonen, tror jag att det kanske inte är så hård på den punkten om destinationszonen inte råkar att vara Asien.
@Bison lyckades att boka en bonusresa till Sydamerika med Amex 2-4-1 vocuher och resan innehåller två byte i Sydamerika zon på hemvägen.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2018 | Sida 31 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Semesterresa till Galapagos.

Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS, Copa, Avianca, Swiss
Kabinklass: Business
Avreseort: ARN
Destination: UIO / GYE
Enkelresa eller Tur&retur: Open Jaw
Antal poäng (per person): 140000 AMEX 2-4-1= 70000
Skatter&avgifter (per person): 2919 SEK
Antal resenärer: 2
När (avresans tidpunkt): Mars 2019
Bokad: Maj 2018

ARN-ORD SAS C
ORD-PTY Copa C
PTY-UIO Copa C

GYE-BOG Avianca C
BOG-GRU Avianca C
GRU-ZRH Swiss C
ZRH-ARN Swiss C

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Min gissning är att SAS labbar med olika regler för att se vad som fungerar när de ska släppa awardbokningen online (även för Star Alliance). ”Reasonable route”-begreppet kan ju vara en smula krångligt att definiera och programmera.

Någon som vet om man kan flyga via via japan från Europa till Bali? Hittat fina flyg med ANA och sedan Singapore sista vägen ut till Denpasar. Samma gällande Asiana och då Seoul?

Tack på förhand!

Någon som vet om man kan flyga via via japan från Europa till Bali? Hittat fina flyg med ANA och sedan Singapore sista vägen ut till Denpasar. Samma gällande Asiana och då Seoul?

Tack på förhand!
Flyger Singapore Airlines Bali-Tokyo direkt? Om de för det lär det fungera, krävs det mellanlandning i Singapore också kommer du få ett jätte-nej om du ska använda amex voucher. Max 1 stopp i Asien, inga undantag

Flyger Singapore Airlines Bali-Tokyo direkt? Om de för det lär det fungera, krävs det mellanlandning i Singapore också kommer du få ett jätte-nej om du ska använda amex voucher. Max 1 stopp i Asien, inga undantag

Tack Palmen, dom flyger inte direkt nej, då blir det betal till Denpasar i värsta fall!

Toppen