Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Punkt 1 stämmer med vad som rapporterats tidigare, vill man göra en ändring i en resa som inte uppfyller nuvarande regler så måste allt ändras så det uppfyller dagens regler, dvs både utresa och hemresa får max ha 1 stopp i Asien i ditt fall.

Ok synd, och det finns ingen flexibilitet att tänja på eller? Jag tycker ju trots allt att jag vill ändra min bokning till att bli mer i linje med reglerna på utresan. SAS borde tjäna på min ändring :)

Ok synd, och det finns ingen flexibilitet att tänja på eller? Jag tycker ju trots allt att jag vill ändra min bokning till att bli mer i linje med reglerna på utresan. SAS borde tjäna på min ändring :)
Det finns 0 flexibiliteten för tillfället, de gör inga som helst undantag. Även om man åker så rakt det går mer eller mindre så tillåts inte två stopp oavsett vad i dagsläget.

Samma erfarenhet som @palmen
Jag ville ändra en hemresa från MUC-ZRH-CPH till MUC-CPH skulle då behöva ändra flighter i Asien på utvägen också då de stred mot reglerna (ett stopp för mkt) så att jag sparade ett segment struntade de i. Hellre att jag behöll resan på 8 än att ändra till 7 såvida jag inte var beredd att ytterligare ändra...

Väldigt inflexibelt, när man erbjuder sig att ”närma reglerna” så att säga.

Tjena. Vi (4 pers) är som vanligt sent ute med att booka award resa till höstlovet (sluten av oktober). Är EBD, har 300k+ points samt 2 amex 2-4-1. I 2017 åkte vi award med Swiss i business til MIA, via Zurich, och var nöjd med den resan.

I år funderar vi på Singapore, California eller MIA.
Till Singapore hittar jag i business via Beijing(air china) och vidare med Singapore Airlines (samlat 20t resa)
Eller i economy med t.ex. Lufthansa, LOT, Swiss eller Thai (samlat 15t resa).

Nu till frågorna:
- om vi bookar economy med LOT i deras dreamliner - är det nån möjlighed att uppgradera senare? Jag förstår att ingen kan veta säkert om det släpps business award biljetter, men vad gissar ni?
- vad hade ni valt - economy med LOT i dreamliner eller business med air china (A330) / SA i 777-300)?

tacksam för input. Och jag vet - nästa gång - börja tidigare..

Tjena. Vi (4 pers) är som vanligt sent ute med att booka award resa till höstlovet (sluten av oktober). Är EBD, har 300k+ points samt 2 amex 2-4-1. I 2017 åkte vi award med Swiss i business til MIA, via Zurich, och var nöjd med den resan.

I år funderar vi på Singapore, California eller MIA.
Till Singapore hittar jag i business via Beijing(air china) och vidare med Singapore Airlines (samlat 20t resa)
Eller i economy med t.ex. Lufthansa, LOT, Swiss eller Thai (samlat 15t resa).

Nu till frågorna:
- om vi bookar economy med LOT i deras dreamliner - är det nån möjlighed att uppgradera senare? Jag förstår att ingen kan veta säkert om det släpps business award biljetter, men vad gissar ni?
- vad hade ni valt - economy med LOT i dreamliner eller business med air china (A330) / SA i 777-300)?

tacksam för input. Och jag vet - nästa gång - börja tidigare..
Nu har jag inte rest med LOT economy eller Air China Business men mig veterligen finns det ingen economy som är bättre än business på något bolag inom Star Alliance. Alla dagar i veckan skulle jag boka business.

Om det släpps business award på LOT kan ni boka om till detta. Ni kommer dock inte kunna uppgradera med eurobonuspoäng.

Försökte gör en ändring (förenkling) i min bokning till SYD:

ARN-CPH-SIN-BKK-SYD-BKK-ICN-FRA-ARN

På ditresan vill jag i stället flyga ARN-CPH-SIN-MEL men det gick inte av 2 anledningar:

1. Min hemresa från SYD uppfyller inte nuvarande regler och skulle i så fall behöva ändras (ta bort antingen BKK eller ICN).
2. Singapore har married segments så agenten kan inte boka SIN-MEL utan att boka CPH-MEL och eftersom jag redan har CPH-SIN måste den först avbokas och trodde agenten att det var osannolikt att jag skulle kunna boka den igen.

Någon som har liknande erfarenheter?

Jag ringde igen och tänkte försöka charma mig till en ändring. Denna gången sa agenten ingenting om att jag inte kunde ändra bokningen p.g.a. nya regler. Däremot kunde hen inte hitta ett enda flyg från SIN till MEL den 10 eller 11 Augusti. Inte ens ekonomiklass!

Är det rimligt eller är det troligare att agenten sökte efter flighter till Melbourne, FL, USA, Melbourne International Airport (MLB) ?

Edit: Med tanke på att SQ är det enda flygbolaget i *A som flyger den sträcken kanske det är rimligt, vad vet jag.

Jag ringde igen och tänkte försöka charma mig till en ändring. Denna gången sa agenten ingenting om att jag inte kunde ändra bokningen p.g.a. nya regler. Däremot kunde hen inte hitta ett enda flyg från SIN till MEL den 10 eller 11 Augusti. Inte ens ekonomiklass!

Är det rimligt eller är det troligare att agenten sökte efter flighter till Melbourne, FL, USA, Melbourne International Airport (MLB) ?

Edit: Med tanke på att SQ är det enda flygbolaget i *A som flyger den sträcken kanske det är rimligt, vad vet jag.
Det finns någon forma v awards tillgängliga i ekonomi åtminstone. Om de går att boka med eurobonus låter jag vara osagt
upload_2018-6-28_10-40-9.png

upload_2018-6-28_10-40-31.png

Är det regeln kring max 1 stopp per zon som du tänker på?
Om så är fallet så hade jag samma problematik där jag 3-4 ggr försökte ringa och boka om och i vissa fall sa agenten ja och fortsatte bokningen men när hen skulle räkna ut skatterna så sa systemet ifrån, så det verkar vara tvärstopp.

Jag lyckades dock ändra utresan då jag ruttade om så utresan uppfyllde kravet "max ett stopp per zon". Hemresan bröt fortfarande mot reglerna men så länge jag inte gjorde några ändringar var det ändå ok.

Toppen