Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har en resa bokad med Thai first, NRT-BKK-MUC-ARN. Nu ser jag att jag platser med Asiana first suite ICN-FRA. Hur står sig Asiana first jämfört med Thai first?

Asiana upplevde jag mer serviceminded än Thai, och suite-uppsättningen var rätt angenäm. Samt att det blir A380 istället för 747.

Jag har en resa bokad med Thai first, NRT-BKK-MUC-ARN. Nu ser jag att jag platser med Asiana first suite ICN-FRA. Hur står sig Asiana first jämfört med Thai first?
Thai är bättre på marken, Asiana är bättre i luften enlgit mig. Maten på Asiana är den bästa av Thai, ANA, Asiana, Lufthansa om du frågar mig. Dryckerna är kanske inte världsklass men stolen/sviten är grym.
Nu vet jag inte vad ni flyger för plan BKK-MUC men om det är en 747 med Thai får ni ha koll på så ni inte har den gamla kabinen (den går ju mest inom Asien dock). Har ni First på NRT-BKK också, då får ni väl överväga hur värt det är med två flighter i First samt massage i Bangkok (om ni hinner med det) jämfört med att flyga en flight i First där upplevelsen ombord är bättre men loungen på marken är som en bättre guld-lounge.

Thai är bättre på marken, Asiana är bättre i luften enlgit mig. Maten på Asiana är den bästa av Thai, ANA, Asiana, Lufthansa om du frågar mig. Dryckerna är kanske inte världsklass men stolen/sviten är grym.
Nu vet jag inte vad ni flyger för plan BKK-MUC men om det är en 747 med Thai får ni ha koll på så ni inte har den gamla kabinen (den går ju mest inom Asien dock). Har ni First på NRT-BKK också, då får ni väl överväga hur värt det är med två flighter i First samt massage i Bangkok (om ni hinner med det) jämfört med att flyga en flight i First där upplevelsen ombord är bättre men loungen på marken är som en bättre guld-lounge.
ser man på seatmap om en gammal 747?
Jag har nämligen BKK-MUC om ca 3 veckor....

ok, tack, så denna bild är positiv då:
upload_2018-6-12_11-16-2.png

Byt till Asiana!

Asiana upplevde jag mer serviceminded än Thai, och suite-uppsättningen var rätt angenäm. Samt att det blir A380 istället för 747.

Tack för svaren! Har ändrat till Asiana, men vet ni hur jag väljer platser? Har letat på Asianas hemsida men hittar inget!

Har ändrat till Asiana, men vet ni hur jag väljer platser? Har letat på Asianas hemsida men hittar inget!

Jag angav till Tallinn vilka platser jag ville ha vid bokningstillfället. Reste med tjejen så satt på 2 E,F.
Tyckte det slamrade lite från galleyt så rad 3 hade jag ej tagit oavsett.
Inte så mycket spring i kabinen men kanske A-E gången är bättre än F-K.

Suiterna ger väldigt mycket privacy oavsett var man sitter.... Och pyjamasen är väldigt skön.
Matmässigt hade jag hållit mig ifrån den koreanska menyn som jag inte tyckte var speciellt bra (på den flighten jag hade från ICN i mars).

Enjoy! :)

Toppen