Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om jag tolkar erfarenheterna rätt så är det alltså tillåtet med:

* ARN-ZRH-NRT//HND-SYD-CHC

Dock inte tillåtet med:

* ARN-ZRH-NRT-BKK-SYD-CHC

Eller är jag ute och cyklar?

Om jag tolkar erfarenheterna rätt så är det alltså tillåtet med:

* ARN-ZRH-NRT//HND-SYD-CHC

Dock inte tillåtet med:

* ARN-ZRH-NRT-BKK-SYD-CHC

Eller är jag ute och cyklar?
Ja, du har helt rätt. Alt 1 borde vara ok. Ditt alt 2 har två stopp i Asien och ej tillåtet enligt nuvarande regelverket.

I övre exemplet endast ett stop i OZ-zonen också vilket bör vara OK?
Ja det bör vara OK, det har dock nämnts något tidigare om att max 1 stopp på vägen utanför avresezon till sin destination skulle vara tillåtet, men det tror jag mer var någon som var lite övernitisk i tolkningen eller någon som missuppfattat något.

Ja det bör vara OK, det har dock nämnts något tidigare om att max 1 stopp på vägen utanför avresezon till sin destination skulle vara tillåtet, men det tror jag mer var någon som var lite övernitisk i tolkningen eller någon som missuppfattat något.

Jag tycker mig minnas att många bokningar i "bokade bonusresortråden" gått via någon större stad i Australien, vill man t.ex. till Christchurch så är direktflygen något begränsade från övriga Asien. I denna kommande bokning till NZ för mig är dock främsta fokus på upplevelsen på plats, men självklart vill man åka så bra som möjligt dit!

Har det hänt något som gör att Turkish inte längre har business-awards via Eurobonus från de skandinaviska ländena till Istanbul? Hittar inget via United sedan någon månad tillbaka.

Har också letat inkommande long haul med X för att hinna med TK1793 (A330 full business) utan att hitta någonting. IST-FRA-ARN eller IST-HEL-ARN finns det dock på. :(

Hej,
Har bokat en award resor som är en del av kommande semestern.
Det är HAM-ZRH-MUC. Detta är en enkel biljett och skulle enligt mitt tycke kostar 60% av 30.000 poäng i business.
Bokningen gick genom men ett par dagar senare ringer Tallin och säga att de hade ändrat sig, nu ska den kostar 60% av 60.000 och man utgår ifrån Europa tabellen.

Det är svårt att hitta detaljerade regler kring EuroBonus online. Jag tycker att eftersom avreseort och destination är inom samma land borde de beräkna en domestic award.

Har jag fel?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen