Ja, du har helt rätt. Alt 1 borde vara ok. Ditt alt 2 har två stopp i Asien och ej tillåtet enligt nuvarande regelverket.Om jag tolkar erfarenheterna rätt så är det alltså tillåtet med:
* ARN-ZRH-NRT//HND-SYD-CHC
Dock inte tillåtet med:
* ARN-ZRH-NRT-BKK-SYD-CHC
Eller är jag ute och cyklar?
Ja, du har helt rätt. Alt 1 borde vara ok. Ditt alt 2 har två stopp i Asien och ej tillåtet enligt nuvarande regelverket.
Ja det bör vara OK, det har dock nämnts något tidigare om att max 1 stopp på vägen utanför avresezon till sin destination skulle vara tillåtet, men det tror jag mer var någon som var lite övernitisk i tolkningen eller någon som missuppfattat något.I övre exemplet endast ett stop i OZ-zonen också vilket bör vara OK?
Ja det bör vara OK, det har dock nämnts något tidigare om att max 1 stopp på vägen utanför avresezon till sin destination skulle vara tillåtet, men det tror jag mer var någon som var lite övernitisk i tolkningen eller någon som missuppfattat något.
Har det hänt något som gör att Turkish inte längre har business-awards via Eurobonus från de skandinaviska ländena till Istanbul? Hittar inget via United sedan någon månad tillbaka.
Har också letat inkommande long haul med X för att hinna med TK1793 (A330 full business) utan att hitta någonting. IST-FRA-ARN eller IST-HEL-ARN finns det dock på.![]()