Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har förskt hitta SQ award platser från Köpenhamn på Uniteds sida men bara eco kommer upp. Har ni tips om var och hur man hittar business o first med SQ. Har läst att dom oftadt inte kommer upp mer än ca 2-3v innan avgång. Stämmer det? Eller finns det bättre sidor att söka via?
Du hittar inte SQ First på köpenhamnslinjen hos United, bara Eurobonus som har tillgång till den utöver SQs egna (och kanske Senator och uppåt).
Business kan man ibland se på United på en del linjer, men återigen kan linjerna från skandinavien vara sådana som det är Eurobonus som har tillgång till.

Att det skulle lsäppas 2-3 veckor innan kan säkert stämma, men det släpps definitivt runt 330 dagar innan avgång och hänger du inte på låset lär First platserna vara borta.

• Gilla
Reactions: Gus
Det fungerar väl fortfarande bara det att boken inte är öppen längre? Man kan lika gärna söka via United för att se hur tillgången ser ut som är boknignsbart med Eurobonus.
Vad betyder att boken inte är öppen? När jag söker med ITA Matrix hittar jag följande i juli:
ITA.png

ITAresult.png

Om jag sedan kollar t ex den 3:e juli hos Miles & More så verkar det finnas tillgång då:
MilesMore.png

Men det är ju så klart inte säkert att den går att boka med Euobonuspoäng.

• Gilla
Reactions: Gus
Vad betyder att boken inte är öppen? När jag söker med ITA Matrix hittar jag följande i juli:
Visa bifogad bild 77272

Visa bifogad bild 77273

Om jag sedan kollar t ex den 3:e juli hos Miles & More så verkar det finnas tillgång då:
Visa bifogad bild 77274

Men det är ju så klart inte säkert att den går att boka med Euobonuspoäng.
Tidigare var det ju vidöppet att boka när de släppte Singapore platserna men nu är det mesta uppbokat.
Det du länkade till innan var en guide för hur man bokar Lufthansa First via Avianca och då kan man nuförtiden lika gärna använda United som visar samma tillgänglighet.

Vet inte vad matrix och köpta biljetter har med award-bokningar att göra. Klart att är det slutsålt i First så finns inga att köpa och då heller inte att boka som award.
Lufthansa Miles & More har bättre tillgång på Singapore First än vad Eurobonus har (rent generellt) och bara för att det går att boka med dom behöver det inte gå på Eurobonus och tvärtom. Jag har dock sett minst 3 platser på SQ F bokningsbara som award med Eurobonus.

Tidigare var det ju vidöppet att boka när de släppte Singapore platserna men nu är det mesta uppbokat.
Det du länkade till innan var en guide för hur man bokar Lufthansa First via Avianca och då kan man nuförtiden lika gärna använda United som visar samma tillgänglighet.

Vet inte vad matrix och köpta biljetter har med award-bokningar att göra. Klart att är det slutsålt i First så finns inga att köpa och då heller inte att boka som award.
Lufthansa Miles & More har bättre tillgång på Singapore First än vad Eurobonus har (rent generellt) och bara för att det går att boka med dom behöver det inte gå på Eurobonus och tvärtom. Jag har dock sett minst 3 platser på SQ F bokningsbara som award med Eurobonus.
Nej, jag länkade till ett specifikt inlägg i tråden:
Tips.png

Nej, jag länkade till ett specifikt inlägg i tråden:
Visa bifogad bild 77275
OK, men det där stämmer inte heller till 100%.
På mitt datum så har det varit F2 men ändå funnits 1 award-plats att tillgå och totalt varit 3 award-platser på just denna flight.
Det stämmer nog rätt bra för bokningar långt fram i tiden, men tittar man nära avgång som du gör så kan de ha släppt på fler platser sista dagarna.

Det är ju bara bra om det finns ännu mer än ITA Matrix-knepet visar. Men frågan är, visar knepet någon falsk tillgänglighet för Eurobonus?
Ingen aning, då får man ringa Tallinn och fråga hur många biljetter de ser och sen söka på samma datum på matrix för att få reda på hur det ligger till.

Toppen