Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej alla, ska boka en returresa hem från Tokyo. Vilka städer i Asien kan man ta en mellanlandning i innan Europa med tanke på most reasonable routing?

Är det med amexkupong så får du troligen hålla dig till direktflyg från Tokyo till annan asiatisk star alliance hubb/destination för europeiska star alliance, och sedan direkt till Europa. Finns mängder, kolla först vilket bolag du vill flyga med från Asien, och vilka destinationer de trafikerar, och om det finns platser. Bara Lufthansagruppen trafikerar ett tjugotal destinationer som sedan har direktflyg från Tokyo.

Hej! En skattefråga, har skummat forumet men inte hittat något säkert svar på detta. Om jag bokar en 2-4-1 i business t/r till Miami och åker med SAS ena vägen och annat Star Alliance, tex Lufthansa andra vägen så säger ITA Matrix att skatter och avgifter blir ca 3500-4000. Men vissa här på forumet har rapporterat skatter på ca 1500-2000 för liknande lyckade bokningar. Vad gäller, blir det "halva priset" på skatt och avgift om man reser SAS ena vägen?

Hej! En skattefråga, har skummat forumet men inte hittat något säkert svar på detta. Om jag bokar en 2-4-1 i business t/r till Miami och åker med SAS ena vägen och annat Star Alliance, tex Lufthansa andra vägen så säger ITA Matrix att skatter och avgifter blir ca 3500-4000. Men vissa här på forumet har rapporterat skatter på ca 1500-2000 för liknande lyckade bokningar. Vad gäller, blir det "halva priset" på skatt och avgift om man reser SAS ena vägen?
Du betalar bränsleavgift/skatter per väg, så i ditt fall skulle utresan kosta ungefär 500 kronor och hemresan omkring 1500 kronor. På hemresan appliceras fast avgift på 116€ plus skatter, på utresan har du inte den summan då du flyger med SAS.

Du betalar bränsleavgift/skatter per väg, så i ditt fall skulle utresan kosta ungefär 500 kronor och hemresan omkring 1500 kronor. På hemresan appliceras fast avgift på 116€ plus skatter, på utresan har du inte den summan då du flyger med SAS.

Misstänkte att det var så. Tack för snabbt svar, älskar det här forumet :p

På söndag påbörjar jag min resa mot Bali! Har en rolig och spännande rutt framför mig och undrar lite ang. check in och bagage.

När kan jag checka in?
Hur checkar jag in?
Vilka leg kan jag checka in på direkt?
Kommer mitt bagage att checkas in hela vägen redan på Arlanda?

Det här är min rutt:
ARN-FRA SK C
FRA-ICN OZ F. 19h i Seoul
ICN-KIX OZ C
KIX-BKK TG F. 18h i Bangkok
BKK-DPS TG C

• Gilla
Reactions: Gus
På söndag påbörjar jag min resa mot Bali! Har en rolig och spännande rutt framför mig och undrar lite ang. check in och bagage.

När kan jag checka in?
Hur checkar jag in?
Vilka leg kan jag checka in på direkt?
Kommer mitt bagage att checkas in hela vägen redan på Arlanda?

Det här är min rutt:
ARN-FRA SK C
FRA-ICN OZ F. 19h i Seoul
ICN-KIX OZ C
KIX-BKK TG F. 18h i Bangkok
BKK-DPS TG C
Du kan checka in på Arlanda samma dag som avgång. Du kan få bagaget skickat hela vägen om du vill. Vill du få ut bagaget på vägen får du säga till om det

Hej gott folk!

Har sökt i forumet men utan att hitta ett svar.. Jag har en bokad 2-4-1 med andra Star Alliance-bolag (CA och TK). Kan jag boka sittplatser på något sätt? Försökt via CA:s hemsida men utan framgång. Reser med min hustru och det vore segt att inte sitta bredvid varandra..

Tack på förhand!

Hej gott folk!

Har sökt i forumet men utan att hitta ett svar.. Jag har en bokad 2-4-1 med andra Star Alliance-bolag (CA och TK). Kan jag boka sittplatser på något sätt? Försökt via CA:s hemsida men utan framgång. Reser med min hustru och det vore segt att inte sitta bredvid varandra..

Tack på förhand!

Prova på classic.sas.se alternativt på Lufthansa.com (manage my booking). Har funkat när jag valt sittplatser för Avianca, Copa och Swiss

Toppen