Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

@LPC123 du kan inte boka Star Allianceflygningar med FlyPremium, endast rena SAS flygningar.

Med Amexchecken, 2-4-1, kan du boka SAS och/eller Star Alliance.

Ja det har jag koll på. Men blev nästan tokig när jag gjort en bokning och skatterna var 3565kr/pers!
Turen var Cph - Fra - Jfk med Lufthansa eco och samma väg hem.
Är det normalt? Kunde boka samma resa via deras hemsida för 4600kr!

Ja det har jag koll på. Men blev nästan tokig när jag gjort en bokning och skatterna var 3565kr/pers!
Är det normalt? Kunde boka samma resa via deras hemsida för 4600kr![/QUOTE

Använde du poäng för att boka ekonomi?
Skatterna låter rimliga.

Är det normalt? Kunde boka samma resa via deras hemsida för 4600kr!

Boka economy för 2-4-1 är BIG NO-NO! Totalt slöseri med poäng. Tips är att boka av och leta rätt på businessbiljetter...

SAS debiterar schablonmässiga bränsletillägg om ca 130 EUR per väg så fort man blandar in andra flygbolag än SAS i bokningen, resten är rena skatter och andra avgifter, det ser rimligt ut.
Ett tips är att inte boka ekonomi med icke-SAS med dina poäng då skatter mm ofta blir nästan lika mycket som en billig ekonomibiljett.
Samla på dig poäng nog så det räcker till Business, eller flyg med SAS, då slipper du betala bränsletilläggsschablonen och sparar 260 EUR på en t&r... då kan det vara värt att flyga även ekonomi med poäng...

• Gilla
Reactions: Gus
Hej alla, ska boka en returresa hem från Tokyo. Vilka städer i Asien kan man ta en mellanlandning i innan Europa med tanke på most reasonable routing?

Toppen