Ska flyga ICN-LHR-ARN och fick mejl från Virgin om att se till så jag har dokumenten som krävs.
Vad jag förstått så behöver jag inte UK ETA om jag bra mellanlandar på LHR och flyger vidare mot Stockholm?
Jag ska byta terminal, men båda är väl airside och då passerar ut ingen broder control?
Klickade i några frågor på uk.gov och fick ett tvetydigt svar:
Check if you need a UK visa:Information based on your answers
You'll need an electronic travel authorisation (ETA) to pass through UK border control
Apply for an ETA.
You do not need an ETA if you will not pass through UK border control. You should bring evidence of your onward journey, such as a ticket to your destination.
Den säger att jag ska ha ETA, men inte om jag ej passerar border control. Landar på terminal 3 och flyger vidare från terminal 2.
Någon som nyligen rest där och vet bättre?
25% höjning sedan jag ansökte i februari (£16), surt.20 pund
Ok perfekt.Gjorde samma men T2 till T3, airside transfer och ingen border control.
Garuda har några biljetter bort till Australien men till Europa är det döfött.
Saudia har flyttat min flight hem från Singapore 2 hela dagar. Någon som har erfarenhet med Saudias support att få till bättre flights genom att kontakta dem?
Löste sig smidigt och direkt genom SAS, biljetten på SIN-JED kom tillbaka som tillgänglig och det fanns säten på JED-FRA så flyger ut på samma kärra och landar med samma (slutdestination - GOT) som innan, med skillnaden att jag åker via FRA istället för CDG. Dessutom blev det Saudias lite unika lie flat säten på A320 istället så det blir ju kul.Lite förvånad att höra det, Saudia är det bolag som konsekvent erbjuder mest awardsäten väst till öst via JED/RYD. Ska bli intressant att följa hur det landar för dig. Har själv en returresa från KUL (egentligen min fru+dotter) med Saudia i sommar.
Inte lika skön, men inte dålig. Var kul att prova både deras nya och gamla på samma utflygLöste sig smidigt och direkt genom SAS, biljetten på SIN-JED kom tillbaka som tillgänglig och det fanns säten på JED-FRA så flyger ut på samma kärra och landar med samma (slutdestination - GOT) som innan, med skillnaden att jag åker via FRA istället för CDG. Dessutom blev det Saudias lite unika lie flat säten på A320 istället så det blir ju kul.