Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ska flyga ICN-LHR-ARN och fick mejl från Virgin om att se till så jag har dokumenten som krävs.
Vad jag förstått så behöver jag inte UK ETA om jag bra mellanlandar på LHR och flyger vidare mot Stockholm?
Jag ska byta terminal, men båda är väl airside och då passerar ut ingen broder control?

Klickade i några frågor på uk.gov och fick ett tvetydigt svar:

Check if you need a UK visa:Information based on your answers​

You'll need an electronic travel authorisation (ETA) to pass through UK border control​

Apply for an ETA.
You do not need an ETA if you will not pass through UK border control. You should bring evidence of your onward journey, such as a ticket to your destination.

Den säger att jag ska ha ETA, men inte om jag ej passerar border control. Landar på terminal 3 och flyger vidare från terminal 2.

Någon som nyligen rest där och vet bättre?

Ska liknande i september och jag tänkte ansöka. 20 pund x 2, känns bra om det strular. Men skulle helst slippa?

Saudia har flyttat min flight hem från Singapore 2 hela dagar. Någon som har erfarenhet med Saudias support att få till bättre flights genom att kontakta dem?

Lite förvånad att höra det, Saudia är det bolag som konsekvent erbjuder mest awardsäten väst till öst via JED/RYD. Ska bli intressant att följa hur det landar för dig. Har själv en returresa från KUL (egentligen min fru+dotter) med Saudia i sommar.

Lite förvånad att höra det, Saudia är det bolag som konsekvent erbjuder mest awardsäten väst till öst via JED/RYD. Ska bli intressant att följa hur det landar för dig. Har själv en returresa från KUL (egentligen min fru+dotter) med Saudia i sommar.
Löste sig smidigt och direkt genom SAS, biljetten på SIN-JED kom tillbaka som tillgänglig och det fanns säten på JED-FRA så flyger ut på samma kärra och landar med samma (slutdestination - GOT) som innan, med skillnaden att jag åker via FRA istället för CDG. Dessutom blev det Saudias lite unika lie flat säten på A320 istället så det blir ju kul.

Löste sig smidigt och direkt genom SAS, biljetten på SIN-JED kom tillbaka som tillgänglig och det fanns säten på JED-FRA så flyger ut på samma kärra och landar med samma (slutdestination - GOT) som innan, med skillnaden att jag åker via FRA istället för CDG. Dessutom blev det Saudias lite unika lie flat säten på A320 istället så det blir ju kul.
Inte lika skön, men inte dålig. Var kul att prova både deras nya och gamla på samma utflyg :)

Jag bokade en resa med Aerolinas från FCO, pratade med en som verkade mycket kunnig,
han sa att eftersom FCO inte räknas som nav så går det inte att lägga till anslutningsflyg för 150kr,
men om jag när jag bokar lägger till en sträcka till ett nav (t.ex. FCO-AMS eller FCO-CDG) så
kan jag sedan lägga till till anslutningsflyg till AMS respektive CDG osv. för 150kr)
Listigt om det stämmer. (fast samtidigt idiotiskt krångligt)

Toppen