Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

@Soetflyg har du fått "SAS Refund Notice"-emailet med Refund_Notice.pdf-filen än?
Nä det har jag inte fått! :eek:

Jag fick nytt mejl med electronic ticket o itinerary där direkt den 26 maj när jag lade på feedern. Det var i samma telefonsamtal som hon sa att jag skulle få runt 4000 kronor i en refund om 5 arbetsdagar.

Men inget refund-mejl och inga pengar. Och nu märker jag ju att det gått 10 arbetsdagar.
 
Ja, 72h spärr.
Just nu i på MiA och ska åka Miami-JFK med Delta ”first” domestic.
Har även guld med Skyteam, ingen lounge access… rätt B

Ja, det låter som något av en besvikelse faktiskt.. att inte ens sluta avtal för sin business/first produkt.. samt neka resenärer i sin egna högsta Domestic-resklass tillträde i den egna loungen.
Samtidigt som man släpper in kreditkorts-uppnådda statusar..
(Eller var Delta Sky Club helt enkelt stängd, men att du kommit in annars?)
Det är ju standards för alla de amerikanska bolagen att man inte kommer in på domestic first. För att få det förväntas du köpa membership för året -samma gäller på alla de amerikanska bolagen.

Sedan har delta ett special relationship med amex. Men de tjänar ju mer pengar på det än de gör på att flyga..

Det skall väl vara tillgång så länge man har internationell biljett med Sky samma dag eller har det ändrats? I julas kom ivf jag in i Denver (sen vidare från JFK). Var Business hela vägen.
Samma dag ja, men inte när det som vid det här tillfället går dagen efter. Och det spelar ingen roll då om det är på samma biljett eller inte.
 
Kan någon boka? Får felmeddelande i steg 3.
De är ju riktigt kassa via telefon. Lagt över 1h på en enkel bokning pga de inte kan sitt jobb.

Kan se resan online men får felmeddelande.
Testade även random andra rutter, samma sak.

Jag får också väldigt många sådana här, nästan vad jag än testar i Business. Har ringt in ett tiotal gånger men det slutar alltid med att agenten säger att ena eller andra vägen ser ut som att det finns lediga platser med att även de får felmeddelande när de går vidare till skarp bokning. Byter jag till Eco på samma avgångar så fungerar det bättre, men det vill jag ju inte boka...
 
På Star Alliance-tiden var det ju inga problem att boka en utresa med partnerbolag online, för att senare ringa in och lägga till en hemresa (med justerad poängkostnad och skatter). Är det här fortfarande möjligt med Skyteam, eller kommer kundtjänst insistera att utresan först behöver bokas av?
 
På Star Alliance-tiden var det ju inga problem att boka en utresa med partnerbolag online, för att senare ringa in och lägga till en hemresa (med justerad poängkostnad och skatter). Är det här fortfarande möjligt med Skyteam, eller kommer kundtjänst insistera att utresan först behöver bokas av?
Skulle gå så långt att säga att detta är i princip vedertaget bokningssätt numera. Utresa behöver ej bokas av för att lägga till inresa för det finns inga existerande legs att sy ihop rutten med.
 
Ska inte vara något konstigt. Görs ju hela tiden när 241 ska appliceras på 3+ bokningar. Jag har gjort en sån uppdelning precis. Se bara till att du pratar med någon som känner sig trygg med att göra det. Låter dom osäkra - hung up and call again.

Hur går man tillväga? Gör man färdigt bokningen helt först alltså med biljettering eller är det innan det, typ efter man reserverat platserna innan själva biljetteringsfasen? Nu när jag skriver ut det låter ju det senare som det mest logiska.
 
Har bokat en awardresa nu med både SAS och Air France-flyg under resan. Kunde välja plats på SAS-flyget men som väntat kommer jag inte åt AF-flygen i appen (har bokat AF tidigare och då behövt använda deras app för seating).

Ett nytt problem har dock dykt upp då jag inte kommer åt bokningen i AF-appen, varken med min bokningsreferens eller med biljettnumret. Har någon annan varit med om något likande? Beror det på att jag blandar SAS- och AF-flyg?
 
Har bokat en awardresa nu med både SAS och Air France-flyg under resan. Kunde välja plats på SAS-flyget men som väntat kommer jag inte åt AF-flygen i appen (har bokat AF tidigare och då behövt använda deras app för seating).

Ett nytt problem har dock dykt upp då jag inte kommer åt bokningen i AF-appen, varken med min bokningsreferens eller med biljettnumret. Har någon annan varit med om något likande? Beror det på att jag blandar SAS- och AF-flyg?
Prova med Tarom eller Kenyas hemsidor. Fick fixat säten hos Delta så när det annars var låst.
 
Toppen