Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Kom Till kastrup. Vid incheckning sade de att resorna inte var biljetterade… suck.
Hon var hjälpsam, ringde lite och sade jag kan fixa er på SAS flighten till london, men flighten från london till miami är full. Men kan sätta er på en annan flight med american som går 13:40 istället för 12:15.

Hmm, skumt, men ok gör det då, helt ok.
Hon sade sen vi måste fixa boardingkorten i London. Alla de andra segmenten med oslo osv tog hon bort.
Två mittsäten fick vi dock bara…

Kommer till London och går till AA disken.
Där säger de att vi visst är på 12:15 flighten, och de ser inget med 13:40 vilken dock nu ligger i SAS appen.

Vi får boardingkort till 12:15 flighten, går genom security. Kollar även vid nästa service desk för AA och får samma svar 13:40 är inte biljetterad och finns inte så back to 12:15.

Ringer sas igen från loungen för att försäkra allt är grönt. Ja säger de.
Resan i betald J klass med Aa, riktigt god mat och bra service, gillade sätet också.

Varit i Miami nu sedan i onsdags och ikväll drar vi till JFk sen med sas JFk-CPh imorgon kväll.
Kunde checka in på flighten med Delta från MIA till JfK idag så allt verkar ok även om SAs app fortsatt säger scheduled på london-miami benet. Haha. What a mess men allt verkar ok.

AA hade inte biljetterat CPH-LHR verkade det som, därav jag inte kunde se eller checka in på den hemifrån…

Hur är det att vara spontan med boka en bonus resa nuförtiden med SkyTeam? Någon som lyckas hittat något med kort varsel utanför Europa? dvs jag vill åka om några veckor ( nu när det snart är Juli är det ett dåligt exempel då det är semester månaden nr 1). Går det att vara spontan eller strategin ska vara att planera så långt i förväg som möjligt? Att jag frågar att jag upplevde att det fanns bättre möjligheter att vara spontan inom StarAliance än SkyTeam är min spaning korrekt?

Hur är det att vara spontan med boka en bonus resa nuförtiden med SkyTeam? Någon som lyckas hittat något med kort varsel utanför Europa? dvs jag vill åka om några veckor ( nu när det snart är Juli är det ett dåligt exempel då det är semester månaden nr 1). Går det att vara spontan eller strategin ska vara att planera så långt i förväg som möjligt? Att jag frågar att jag upplevde att det fanns bättre möjligheter att vara spontan inom StarAliance än SkyTeam är min spaning korrekt?
med virgin tycker jag det finns mycket mest hela tiden

Man kan ju inte vara lika spontan i alla fall, de har ju en spärr att man inte kan boka awards inom 4(?) närmsta dagarna. Den är väl kvar fortf?

Ja, 72h spärr.
Just nu i på MiA och ska åka Miami-JFK med Delta ”first” domestic.
Har även guld med Skyteam, ingen lounge access… rätt B

Ja, 72h spärr.
Just nu i på MiA och ska åka Miami-JFK med Delta ”first” domestic.
Har även guld med Skyteam, ingen lounge access… rätt B
Ja, det låter som något av en besvikelse faktiskt.. att inte ens sluta avtal för sin business/first produkt.. samt neka resenärer i sin egna högsta Domestic-resklass tillträde i den egna loungen.
Samtidigt som man släpper in kreditkorts-uppnådda statusar..
(Eller var Delta Sky Club helt enkelt stängd, men att du kommit in annars?)

Last edited:
Någon som har erfarenhet nyligen av att boka ex 3+ pers i en Skyteam bokning för att sedan ta hjälp av kundtjänst för att dela upp bokningen i två separata PNR? Lite rädd platser ska försvinna om jag bokar själv 2+1.

• Gilla
Reactions: Gus
Någon som har erfarenhet nyligen av att boka ex 3+ pers i en Skyteam bokning för att sedan ta hjälp av kundtjänst för att dela upp bokningen i två separata PNR? Lite rädd platser ska försvinna om jag bokar själv 2+1.
Ska inte vara något konstigt. Görs ju hela tiden när 241 ska appliceras på 3+ bokningar. Jag har gjort en sån uppdelning precis. Se bara till att du pratar med någon som känner sig trygg med att göra det. Låter dom osäkra - hung up and call again.

Toppen