Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur lång tid kan en ombokning ta innan SAS utfärdar nya biljetter?

Gjorde ombokning på tre bokningar i måndags varav en utfärdades ganska omgående. På onsdagen ringde jag för att kolla läget, som enligt SAS då låg på kö. Finns det ingen ticketing time limit på awardbiljetter?

Hur lång tid kan en ombokning ta innan SAS utfärdar nya biljetter?

Gjorde ombokning på tre bokningar i måndags varav en utfärdades ganska omgående. På onsdagen ringde jag för att kolla läget, som enligt SAS då låg på kö. Finns det ingen ticketing time limit på awardbiljetter?
Jo det finns det, är olika för varje flygbolag hur länge platser kan vara "reserverade"

Jag har en fråga då jag tittar lite på att boka en bonusresa.
1. Kan man ändra en ren SAS bokning online så att om man till exempel bokar ditresan först och sedan när man hittar hemresan kan lägga till den online utan att behöva ringa in?

Jag har en fråga då jag tittar lite på att boka en bonusresa.
1. Kan man ändra en ren SAS bokning online så att om man till exempel bokar ditresan först och sedan när man hittar hemresan kan lägga till den online utan att behöva ringa in?

Nej tyvärr inte. Däremot kan du ändra en SAS resa online. Även om det funkar lite sådär. Att ringa in och ändra kostar dock bara 150kr/pax.

Då är det som förr då.. Så då ska man om man kan lägga till en retur för att ändra denna senare.
Jag tänkte nämligen testa hänga på låset när dom släpper biljetterna.

Eurobonuspoängsresa till Sydamerika med KLM/AF? Hittar inte mycket råd så jag tänker jag frågar här.

Jag tycker rent generellt att det är god tillgänglighet i economy, men i business oftast noll. Som alternativ dyker Air Europe up som tar hutlösa mängder poäng.

Är det någon som vet när eller om det släpps business platser till Sydamerika med KLM/AF?
Om man nu kryper till korset och flyger economy, finns det möjligheter att uppgradera för pengar på ett kostnadseffektivt sätt?

Jag har uppgraderat en poängresa med AF från ekonomi till business vid incheckningen på CDG. Kostade ca 9 ksek för resan CDG till Dubai. Om det var kostnadseffektivt kan jag inte svara på men det var skönt att kunna sova lite bättre då det var ett nattflyg. Så för mig var det värt det av det skälet.

Eurobonuspoängsresa till Sydamerika med KLM/AF? Hittar inte mycket råd så jag tänker jag frågar här.

Jag tycker rent generellt att det är god tillgänglighet i economy, men i business oftast noll. Som alternativ dyker Air Europe up som tar hutlösa mängder poäng.

Är det någon som vet när eller om det släpps business platser till Sydamerika med KLM/AF?
Om man nu kryper till korset och flyger economy, finns det möjligheter att uppgradera för pengar på ett kostnadseffektivt sätt?
Jag spanar efter liknande flyg. Mitt intryck är att de tidigare släppte business-biljetter regelbundet ett år fram i tiden, men sedan det stora ”släppet” i mars har de stängt av kranen helt.

Toppen