Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Om man nu kryper till korset och flyger economy, finns det möjligheter att uppgradera för pengar på ett kostnadseffektivt sätt?
Jag har uppgraderat bonusbiljett med pengar några gånger. Om det var kostnadseffektivt kan nog diskuteras men det är nog bara att fråga vad det kostar om/när det blir aktuellt. Jag känner inte till att det finns några "publicerade prislistor" men andra vet kanske mer om vad det brukar kosta.

Jag spanar efter liknande flyg. Mitt intryck är att de tidigare släppte business-biljetter regelbundet ett år fram i tiden, men sedan det stora ”släppet” i mars har de stängt av kranen helt.
Får bara haka på här… skulle egentligen behövas en terapitråd för frustrerade människor som försöker boka business med Eurobonus/Skyteam där man kan gå loss.
Har en ombokad resa som jag måste hitta ersättning för och är väldigt flexibel Europa-världen förutom (tyvärr) Nordamerika. Alternativt Nordamerika-världen förutom Europa.
Trampat igenom X månader till bla Nairobi, Kairo och andra, i mitt tycke, mindre heta destinationer men det är patetiskt. Förutom att åka genom halva Europa i en evighet med Tarom till Kairo är det helt torrt, alternativt kanske en väg a 35h.
Utan att älta historien så upplevde jag att man alltid kunde hitta någon long haul destination I riktig business med Star Alliance om man var flexibel. Afrika kunde man ofta falla tillbaka på. Sedan fanns det ju ganska säkra kort som tex Copa om man var i USA som alltid kunde ta en söderut, förvisso inte long haul men ändå.
Märkt att Delta har hyfsad tillgång från Atlanta till Karibien så får kanske pyssla ihop något eftersom det oftast (alltid) faller på inrikes USA. Värdet känns ju inte direkt heller motiverande men bättre än inget.
Skulle uppskatta enormt om någon har några tips att dela med sig.

Fick en dusch av oro precis. Vi har en bonusresa bokad med star alliance. Utresa till Seychellerna söndag 11 maj med Ethiopian.

Slog mig nu att min sambo beställt nytt pass. Hon får det på måndag. Kommer det att stöka till vår resa? Kan inte minnas om jag ens lagt in passuppgifter någonstans vid bokningen för länge sen.

Tacksam för hjälp med att dämpa denna plötsliga oro.

Fick en dusch av oro precis. Vi har en bonusresa bokad med star alliance. Utresa till Seychellerna söndag 11 maj med Ethiopian.

Slog mig nu att min sambo beställt nytt pass. Hon får det på måndag. Kommer det att stöka till vår resa? Kan inte minnas om jag ens lagt in passuppgifter någonstans vid bokningen för länge sen.

Tacksam för hjälp med att dämpa denna plötsliga oro.
Nä, när ni checkar in visar ni det nya passet bara. Värre om hon haft ett gammalt pass med för kort giltighet.

Hej!
Hittar inte kostnaden för ombokning av partner-awards till Nordamerika. Är det 750kr som för SAS-awards? Per person eller per bokning framgår inte heller helt tydligt i texten hos SAS.

Last edited:
Bokade om en award för fyra PAX från JFK-CPH-ARN i ekonomi till C EWR-ARN igår och nu 30h senare finns båda hemresorna i appen men jag har inte fått något mail om att den nya hemresan är biljetterad och det går inte att välja platser på den nya hemresan.

Agenten kändes galet osäker så är lite orolig för att något är galet eller är gruppen biljetterar lediga på helger :)

Bokade om en award för fyra PAX från JFK-CPH-ARN i ekonomi till C EWR-ARN igår och nu 30h senare finns båda hemresorna i appen men jag har inte fått något mail om att den nya hemresan är biljetterad och det går inte att välja platser på den nya hemresan.

Agenten kändes galet osäker så är lite orolig för att något är galet eller är gruppen biljetterar lediga på helger :)
Ring igen till kundtjänst. Det där kan de biljetterna ganska snabbt om agenten är utbildad, men om du har applicerat MCP rabatten eller 2-4-1 voucher så får du nog vänta till på måndag med att ringa in.

Ringde igår efter jag bokade en enkelresa USA-CPH (innan de öppnade) på webbsidan. Ville lägga till benet från CPH-ARN dagen efter (men innan 24 timmer) ankomst till CPH för att det fanns ingen tillgänglighet på ankomstdagen till ARN. Ett par frågor:

1. Agenten sa att 24 timmers gratis regel är bara för avbokning?
2. Avgift att lägga till en ’feeder flight’ enligt agenten var 20 USD? Stämmer det?
3. Är det alltid så att man kan boka flighten transatlantic och ringa senare att lägga till SAS benet senare och betala ’bara’ 20 USD och inte 75 EUR? Alltså att boka JFK-CPH och sen ringa en månad senare och lägga till CPH-ARN benet för 20 USD?
4. Om tillgänglighet kommer upp CPH-ARN på ankomstdagen är det 75 EUR att ändra nu att jag har lagt benet redan?

Jag antar att svaret redan finns i tråden men kunde inte hitta det. Tack!

Toppen