Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ringde igår efter jag bokade en enkelresa USA-CPH (innan de öppnade) på webbsidan. Ville lägga till benet från CPH-ARN dagen efter (men innan 24 timmer) ankomst till CPH för att det fanns ingen tillgänglighet på ankomstdagen till ARN. Ett par frågor:

1. Agenten sa att 24 timmers gratis regel är bara för avbokning?
2. Avgift att lägga till en ’feeder flight’ enligt agenten var 20 USD? Stämmer det?
3. Är det alltid så att man kan boka flighten transatlantic och ringa senare att lägga till SAS benet senare och betala ’bara’ 20 USD och inte 75 EUR? Alltså att boka JFK-CPH och sen ringa en månad senare och lägga till CPH-ARN benet för 20 USD?
4. Om tillgänglighet kommer upp CPH-ARN på ankomstdagen är det 75 EUR att ändra nu att jag har lagt benet redan?

Jag antar att svaret redan finns i tråden men kunde inte hitta det. Tack!
HUACA

Ja fast jag har redan gjort misstaget. Bara tänkte om frågorna efteråt. Men biljetten har inte gått genom än och de har inte dragit kortet. Tycker du att jag skulle ringa tillbaka? Vad var fel av agenten? 24 timmers regeln?
Det är väl bara gratis avbokning inom 24h? Ombokning kostar fortfarande som jag förstått det. Inte för att jag har haft anledning att testa själv ännu.

Förstått att det är väldigt många som ringer på helgerna även fast Amex 2-4-1 kundtjänsten är stängd då. Det går väl heller inte att få något biljetterat utom i nödfall?

Hur får ni ens kundtjänst att röra 2-4-1 award-bokningar?

Ja fast jag har redan gjort misstaget. Bara tänkte om frågorna efteråt. Men biljetten har inte gått genom än och de har inte dragit kortet. Tycker du att jag skulle ringa tillbaka? Vad var fel av agenten? 24 timmers regeln?
Om de inte har dragit vare sig poäng el pengar är något förmodligen knas tyvärr.

Ombokning = ändra datum el dyl = 750kr

Feeder flight = tillägg för anslutningsflyg till det interkontinentala flyget = usd 20 (från USA), men ca 150-200kr.

24h regeln avser gratis avbokning o inget annat.

Förstått att det är väldigt många som ringer på helgerna även fast Amex 2-4-1 kundtjänsten är stängd då. Det går väl heller inte att få något biljetterat utom i nödfall?

Hur får ni ens kundtjänst att röra 2-4-1 award-bokningar?
Finns svensktalande agenter som arbetar på helger som sitter i samma kontorsyta som de som kan/får utfärda biljetter. Om man har turen att komma till sådan kan de hjälpa till. Däremot antar jag att det är i mån av tid och nödfall.

Toppen