Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Några funderinga som någon kanske kan hjälpa mig med.
Hade bokat LA med Virgin från LHR. Fixade feeder med SAS GOT-ARN-LHR och jag fick biljetterna.
Nu har SAS ställt in båda sina avgångar och jag fick ett förslag som inte fungerade...ARN-LHR landar efter LAX flyget avgått.

Ringer in och vill lägga till feeder GOT-CPH-LHR istället....finns både Ekonomi och Plus....Även samma flyg finns om jag söker med Skyteam.
Det går inte att koppla på dessa enligt Agenten och hon verkade ändå vettig när jag pratade med henne, men tycker ändå det verkar konstigt att de inte kan boka dessa platser. Kan ju vara så att jag måste köra några HUACA. (eller kan hon ha rätt?)

Jag bad henne att koppla bort feederflighterna som inte fungerade och bokade själv anslutningen GOT-CPH-LHR.
Även om resan kostar oss 30000 mer i poäng så behåller jag dessa om ingen feeder kan läggas till.

Nu Några frågor.

1. Ska jag få en ny biljettering på flighten som är kvar LHR-LAX?
Just nu ser det helt ok ut i appen och hemsidan. Där finns endast LHR-LAX flyget kvar. Kan man på nåt sätt se om den är giltlig?.
På Virgins sida finns ARN-LHR flighten kvar som inte fungerade.
Som sagt, jag har inte mottagit någon ny biljett på mail och ingenting om att jag ska betala mer i skatter eller nåt.

2. Då vi alltid reser med handbagage, så hur fungerar det när vi har två olika bokningar?
Behöver vi ändå gå ut och in igen på LHR, eller kan vi stanna kvar i terminalen till vår anslutning?

Blir så trött att de inte själva kan se att anslutningen inte fungerade och att de inte bokade om oss direkt med GOT_CPH-LHR
De borde väl få någon varning i systemet eller nåt att denna kunden inte kan resa på det som datorn föreslagit
Hur bör man gå tillväga här?
SAS som ställer in är skyldiga boka om er till flyg som fungerar. En duktig agent löser detta, men det är ju som en nål i höstack just nu.
Ingen här kommer kunna svara på om din bokning är korrekt eller ej, enbart sas kan svara på det, men där riskerar du att få prata med någon utan koll.

Om du kan göra transfer eller ej på LHR beror på om du kan sköta alla formaliteter med online checkin för Virgin. Utgå ifrån att ni måste göra immigration och ny incheckning, allt annat är bonus.
 
Finns det kundtjänstmedarbetare som kan biljettera själva? Har en som enligt kundtjänst ligger i kö, men där inget verkar ske. Ringt 3 ggr men alla säger den ligger på vänt sen förra veckan. Är det värt ringa om för att se när man kommer till någon kompetent? Är Diamond så är ju inga direkta köer att tala om och litar inte på att allt ser rätt ut, vill inte att den faller ut i kön igen...
Ja det finns, de är dock väldigt få till antalet så fu måste ha tur när du ringer. Kommer du till en svensk agent ökar möjligheten markant.
 
Vet vi varför kundtjänst-upplevelsen försämrats så pass mycket? Precis efter bytet kunde jag boka resor ben-för-ben som vanligt och få biljetterna relativt snabbt.

Har de lagt ned nån viktig avdelning eller är det regelförändringarna (ink Amex) som spökar?
 
Några funderinga som någon kanske kan hjälpa mig med.
Hade bokat LA med Virgin från LHR. Fixade feeder med SAS GOT-ARN-LHR och jag fick biljetterna.
Nu har SAS ställt in båda sina avgångar och jag fick ett förslag som inte fungerade...ARN-LHR landar efter LAX flyget avgått.

Ringer in och vill lägga till feeder GOT-CPH-LHR istället....finns både Ekonomi och Plus....Även samma flyg finns om jag söker med Skyteam.
Det går inte att koppla på dessa enligt Agenten och hon verkade ändå vettig när jag pratade med henne, men tycker ändå det verkar konstigt att de inte kan boka dessa platser. Kan ju vara så att jag måste köra några HUACA. (eller kan hon ha rätt?)

Jag bad henne att koppla bort feederflighterna som inte fungerade och bokade själv anslutningen GOT-CPH-LHR.
Även om resan kostar oss 30000 mer i poäng så behåller jag dessa om ingen feeder kan läggas till.

Nu Några frågor.

1. Ska jag få en ny biljettering på flighten som är kvar LHR-LAX?
Just nu ser det helt ok ut i appen och hemsidan. Där finns endast LHR-LAX flyget kvar. Kan man på nåt sätt se om den är giltlig?.
På Virgins sida finns ARN-LHR flighten kvar som inte fungerade.
Som sagt, jag har inte mottagit någon ny biljett på mail och ingenting om att jag ska betala mer i skatter eller nåt.

2. Då vi alltid reser med handbagage, så hur fungerar det när vi har två olika bokningar?
Behöver vi ändå gå ut och in igen på LHR, eller kan vi stanna kvar i terminalen till vår anslutning?

Blir så trött att de inte själva kan se att anslutningen inte fungerade och att de inte bokade om oss direkt med GOT_CPH-LHR
De borde väl få någon varning i systemet eller nåt att denna kunden inte kan resa på det som datorn föreslagit
Hur bör man gå tillväga här?
Vänlig påminnelse om att flyget börjar från England är skatterna betydligt högre.

Därför är mitt råd att bara ringa och ringa…
Av vad jag erfar efter alla våra 19 (!!!!!) samtal - så är inte partner award tillgänghet ex GOT-LHR 1:1 mot vad agenterna kan lägga in som feederflights utan tydligen är feeders tillgängligheten betydligt färre…
Därtill föreslog varannan/ var tredje agent en feeder som skulle medföra att vi landade på AMS efter att det långa flyget lyft… dvs de verkar inte ha någon som helst koll på detta och är därför inte alls förvånad att du blev ombokad på sådan.
 
Vänlig påminnelse om att flyget börjar från England är skatterna betydligt högre.

Därför är mitt råd att bara ringa och ringa…
Av vad jag erfar efter alla våra 19 (!!!!!) samtal - så är inte partner award tillgänghet ex GOT-LHR 1:1 mot vad agenterna kan lägga in som feederflights utan tydligen är feeders tillgängligheten betydligt färre…
Därtill föreslog varannan/ var tredje agent en feeder som skulle medföra att vi landade på AMS efter att det långa flyget lyft… dvs de verkar inte ha någon som helst koll på detta och är därför inte alls förvånad att du blev ombokad på sådan.
Ja det är konstigt att systemet inte känner av det kan man tycka.
Jag vet att skatterna är högre på LHR, fick tillbaka när första feederflighterna var pålagda, därav blev jag osäker om jag skulle få betala skatterna igen.
Och det är ju helt otroligt att man inte kan veta om sin biljett är giltlig eller ej.
För allt ser bra ut på hemsidan och i appen.
SAS som ställer in är skyldiga boka om er till flyg som fungerar. En duktig agent löser detta, men det är ju som en nål i höstack just nu.
Ingen här kommer kunna svara på om din bokning är korrekt eller ej, enbart sas kan svara på det, men där riskerar du att få prata med någon utan koll.

Om du kan göra transfer eller ej på LHR beror på om du kan sköta alla formaliteter med online checkin för Virgin. Utgå ifrån att ni måste göra immigration och ny incheckning, allt annat är bonus.
Misstänker också att det är så, får helt enkelt hoppas att man kan få en bra Agent som kan sina arbetsuppgifter och kan biljettera.
Blir så sjukt lack på detta lotteri.
Känns som de agenterna som är nya har förstört väldigt mycket och risken är väl snart att det är mängder av resenärer som åker till flygplatsen och möts av att Tyvärr! du har ingen giltlig biljett.
 
Ja det är konstigt att systemet inte känner av det kan man tycka.
Jag vet att skatterna är högre på LHR, fick tillbaka när första feederflighterna var pålagda, därav blev jag osäker om jag skulle få betala skatterna igen.
Och det är ju helt otroligt att man inte kan veta om sin biljett är giltlig eller ej.
För allt ser bra ut på hemsidan och i appen.

Misstänker också att det är så, får helt enkelt hoppas att man kan få en bra Agent som kan sina arbetsuppgifter och kan biljettera.
Blir så sjukt lack på detta lotteri.
Känns som de agenterna som är nya har förstört väldigt mycket och risken är väl snart att det är mängder av resenärer som åker till flygplatsen och möts av att Tyvärr! du har ingen giltlig biljett.
Ja, ledsen om jag var otydlig men menade bara att skulle inte förvåna mig om du blir ombedd att betala högre skatter - plus då kostnaden för en ”privat” feeder… när allt eg borde lösas av sas.
 
Vet vi varför kundtjänst-upplevelsen försämrats så pass mycket? Precis efter bytet kunde jag boka resor ben-för-ben som vanligt och få biljetterna relativt snabbt.

Har de lagt ned nån viktig avdelning eller är det regelförändringarna (ink Amex) som spökar?
Ja de har nyligen bytt leverantör av supporten, den försvann från Sverige där den drevs att något bolag i Sveg.

Detta är ju en tydligt exempel på att billig outsourcing inte alltid är en bra lösning.
De flesta svenska agenter håller god standard eller är riktigt bra. Den outsourceade delen är usel om man ska säga något positivt om den. De kan inget, och deras supervisors kan inte heller och allt måste skickas till Sverige när något ska göras.
 
Ja de har nyligen bytt leverantör av supporten, den försvann från Sverige där den drevs att något bolag i Sveg.

Detta är ju en tydligt exempel på att billig outsourcing inte alltid är en bra lösning.
De flesta svenska agenter håller god standard eller är riktigt bra. Den outsourceade delen är usel om man ska säga något positivt om den. De kan inget, och deras supervisors kan inte heller och allt måste skickas till Sverige när något ska göras.
Nån som har kontakt med Eurobonus chefen och kan dra han i örat och säga att nu räcker det.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Känns som de agenterna som är nya har förstört väldigt mycket och risken är väl snart att det är mängder av resenärer som åker till flygplatsen och möts av att Tyvärr! du har ingen giltlig biljett.
Det är nog detta som är det som krävs om saker ska förändras. Ett antal sådana fall, och det börjar bli huvudvärk i Frösundavik.
 
Ja de har nyligen bytt leverantör av supporten, den försvann från Sverige där den drevs att något bolag i Sveg.
Jag uppfattade det på eventet i Köpenhamn som att de skulle ta in kundtjänsten själva och sluta med outsourcing. Missuppfattning från min sida eller har dom svängt i frågan?
 
Toppen