palmen
Moderator
SAS som ställer in är skyldiga boka om er till flyg som fungerar. En duktig agent löser detta, men det är ju som en nål i höstack just nu.Några funderinga som någon kanske kan hjälpa mig med.
Hade bokat LA med Virgin från LHR. Fixade feeder med SAS GOT-ARN-LHR och jag fick biljetterna.
Nu har SAS ställt in båda sina avgångar och jag fick ett förslag som inte fungerade...ARN-LHR landar efter LAX flyget avgått.
Ringer in och vill lägga till feeder GOT-CPH-LHR istället....finns både Ekonomi och Plus....Även samma flyg finns om jag söker med Skyteam.
Det går inte att koppla på dessa enligt Agenten och hon verkade ändå vettig när jag pratade med henne, men tycker ändå det verkar konstigt att de inte kan boka dessa platser. Kan ju vara så att jag måste köra några HUACA. (eller kan hon ha rätt?)
Jag bad henne att koppla bort feederflighterna som inte fungerade och bokade själv anslutningen GOT-CPH-LHR.
Även om resan kostar oss 30000 mer i poäng så behåller jag dessa om ingen feeder kan läggas till.
Nu Några frågor.
1. Ska jag få en ny biljettering på flighten som är kvar LHR-LAX?
Just nu ser det helt ok ut i appen och hemsidan. Där finns endast LHR-LAX flyget kvar. Kan man på nåt sätt se om den är giltlig?.
På Virgins sida finns ARN-LHR flighten kvar som inte fungerade.
Som sagt, jag har inte mottagit någon ny biljett på mail och ingenting om att jag ska betala mer i skatter eller nåt.
2. Då vi alltid reser med handbagage, så hur fungerar det när vi har två olika bokningar?
Behöver vi ändå gå ut och in igen på LHR, eller kan vi stanna kvar i terminalen till vår anslutning?
Blir så trött att de inte själva kan se att anslutningen inte fungerade och att de inte bokade om oss direkt med GOT_CPH-LHR
De borde väl få någon varning i systemet eller nåt att denna kunden inte kan resa på det som datorn föreslagit
Hur bör man gå tillväga här?
Ingen här kommer kunna svara på om din bokning är korrekt eller ej, enbart sas kan svara på det, men där riskerar du att få prata med någon utan koll.
Om du kan göra transfer eller ej på LHR beror på om du kan sköta alla formaliteter med online checkin för Virgin. Utgå ifrån att ni måste göra immigration och ny incheckning, allt annat är bonus.