Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag uppfattade det på eventet i Köpenhamn som att de skulle ta in kundtjänsten själva och sluta med outsourcing. Missuppfattning från min sida eller har dom svängt i frågan?
Varför kopplas majoriteten av ärendena till engelska agenter som inte har direkt kontakt med sas?
Där har du nog svaret om hur mycket som är inhouse. Vad jag kommer ihåg så skulle de med högst status prioriteras att få hjälp av de mest erfarna och kunniga agenter, och min gissning är att dessa är den svensktalande delen.

Om vi är två personer som ska resa som har varsin egen poängbank och egen voucher, finns det en fördel i att ringa kundtjänst för en sådan bokning?
Tack för alla svar. Efter några svängar är vi fyra personer och resan ska bokas i tre PNR (åtminstone behöver tre vouchers och tre separata poängbanker nyttjas).

Tanken är att åka:

CPH(ek)-LHR(biz)-MIA
CUN-(ek)-LHR(ek, övernattning)-CPH (dvs dyker ej upp som genomgående resa vid sökning på sas)

Hur hade ni gått tillväga idag? Kan tillägga att jag är Diamond, om det nu hjälper med prio i telefon.

Antar att mina alternativ är:

1. Själv boka långa benet i business, dvs LHR-MIA (finns fyra tillgängliga platser) i tre separata bokningar, sedan ringa in och genom ombokning lägga på hemresa i ekonomi, samt feeder på utresan.

2. Ringa in och boka LHR-MIA + CUN-LHR-CPH som open jaw, sedan be agenten lägga på feeder på utresan i nytt eller samma samtal.

Jag utgår i båda fallen från att jag hjälper mina kompanjoner att boka sina resor och att de sitter redo att dela sin verifieringskod pga att de andra ej bokat innan samt saknar status för prio i telefon. Två av dem har voucher som går ut i veckan.

Hade en resa till japan för augusti, i fredags förra veckan så ringde jag in och skulle boka om flighten till slutet av april (fanns platser) tog att prata med svensktalande men hamnade med engelsk. Vidare så hittades platserna som jag hittat online
SAS plus stockholm amsterdam
Klm business amsterdam tokyo
Klm business tokyo amsterdam
Klm business amsterdam stockholm (ingen feeder utan married segment)
Samtalet spelades in och kortnummer uppgavs och flighterna kom på manage my booking men inget nytt pnr då den skulle ”biljetteras” kunde välja säten ungefär en dag efter i air france appen. (På ams-arn var det gratis).
Nu ser jag bara min orginalbokning kvar i manage my booking samt arn-ams med sas april?
Skulle ni säga att det är kört?
Svar från SAS mejl 8 dagars svarstid
"
Hej,

Tack för ditt mail.

Våra kollegor på SAS Sales & Service hanterar alla bokningar, du når dem på telefon 0770 727 727 (från utlandet +46 8 797 4000).

Jag har inte möjlighet att hjälpa dig med din bokning via mail.

Ha en bra dag.

Med Vänliga Hälsningar"

Hade en resa bokad ARN-AMS-LHR-MIA. (5 pax, 3 bokningar pga 2 st 2-4-1).
Ringde in på helgen och lade till MIA-LHR-AMS-ARN. Denna skulle läggas i kö för biljettering (ser resan i appen)
Långa benen är i C och feeders i eco. Har ringt några gånger enligt nuvarande rutin för att försöka få den biljetterad men får nu besked att för att kundtjänst ska kunna dra poängen måste dom avboka alla feeder flights både dit och hem för att sen dra poängen korrekt (just nu är inga poäng dragna för hemresan)och sen lägga på feeders igen.
Är det bara att fortsätta ringa eller ligger det något i ovan påstående?

Ringde in på helgen och lade till MIA-LHR-AMS-ARN. Denna skulle läggas i kö för biljettering (ser resan i appen)
Långa benen är i C och feeders i eco. Har ringt några gånger enligt nuvarande rutin för att försöka få den biljetterad men får nu besked att för att kundtjänst ska kunna dra poängen måste dom avboka alla feeder flights både dit och hem för att sen dra poängen korrekt (just nu är inga poäng dragna för hemresan)och sen lägga på feeders igen.
Vilket språk talade agenten?

Precis så fungerar det i situationen att poäng ska dras om. Har min upplevelse sammanfattad i tråden för någon dag sedan.
Tror det är lönlöst att tro på HUACA i detta fallet, det är systemrelaterat.

Toppen