fcx
Medlem
De skulle väl insourca EBD-supporten och ha resten outsourcat?Jag uppfattade det på eventet i Köpenhamn som att de skulle ta in kundtjänsten själva och sluta med outsourcing. Missuppfattning från min sida eller har dom svängt i frågan?
De skulle väl insourca EBD-supporten och ha resten outsourcat?Jag uppfattade det på eventet i Köpenhamn som att de skulle ta in kundtjänsten själva och sluta med outsourcing. Missuppfattning från min sida eller har dom svängt i frågan?
Varför kopplas majoriteten av ärendena till engelska agenter som inte har direkt kontakt med sas?Jag uppfattade det på eventet i Köpenhamn som att de skulle ta in kundtjänsten själva och sluta med outsourcing. Missuppfattning från min sida eller har dom svängt i frågan?
Tack för alla svar. Efter några svängar är vi fyra personer och resan ska bokas i tre PNR (åtminstone behöver tre vouchers och tre separata poängbanker nyttjas).Om vi är två personer som ska resa som har varsin egen poängbank och egen voucher, finns det en fördel i att ringa kundtjänst för en sådan bokning?
Svar från SAS mejl 8 dagars svarstidHade en resa till japan för augusti, i fredags förra veckan så ringde jag in och skulle boka om flighten till slutet av april (fanns platser) tog att prata med svensktalande men hamnade med engelsk. Vidare så hittades platserna som jag hittat online
SAS plus stockholm amsterdam
Klm business amsterdam tokyo
Klm business tokyo amsterdam
Klm business amsterdam stockholm (ingen feeder utan married segment)
Samtalet spelades in och kortnummer uppgavs och flighterna kom på manage my booking men inget nytt pnr då den skulle ”biljetteras” kunde välja säten ungefär en dag efter i air france appen. (På ams-arn var det gratis).
Nu ser jag bara min orginalbokning kvar i manage my booking samt arn-ams med sas april?
Skulle ni säga att det är kört?
Vilket språk talade agenten?Hade en resa bokad ARN-AMS-LHR-MIA. (5 pax, 3 bokningar pga 2 st 2-4-1).
Ringde in på helgen och lade till MIA-LHR-AMS-ARN. Denna skulle läggas i kö för biljettering (ser resan i appen)
Långa benen är i C och feeders i eco. Har ringt några gånger enligt nuvarande rutin för att försöka få den biljetterad men får nu besked att för att kundtjänst ska kunna dra poängen måste dom avboka alla feeder flights både dit och hem för att sen dra poängen korrekt (just nu är inga poäng dragna för hemresan)och sen lägga på feeders igen.
Är det bara att fortsätta ringa eller ligger det något i ovan påstående?
Danska, satt i Stockholm på diamondsupporten enligt uppgift.Vilket språk talade agenten?
Precis så fungerar det i situationen att poäng ska dras om. Har min upplevelse sammanfattad i tråden för någon dag sedan.Hade en resa bokad ARN-AMS-LHR-MIA. (5 pax, 3 bokningar pga 2 st 2-4-1).
Ringde in på helgen och lade till MIA-LHR-AMS-ARN. Denna skulle läggas i kö för biljettering (ser resan i appen)
Långa benen är i C och feeders i eco. Har ringt några gånger enligt nuvarande rutin för att försöka få den biljetterad men får nu besked att för att kundtjänst ska kunna dra poängen måste dom avboka alla feeder flights både dit och hem för att sen dra poängen korrekt (just nu är inga poäng dragna för hemresan)och sen lägga på feeders igen.
Är det bara att fortsätta ringa eller ligger det något i ovan påstående?