Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Precis så fungerar det i situationen att poäng ska dras om. Har min upplevelse sammanfattad i tråden för någon dag sedan.
Tror det är lönlöst att tro på HUACA i detta fallet, det är systemrelaterat.
Ja samtidigt går det ju att lösa som du säger om någon har behörigheten att ta bort benen och lägga till dom igen, tveksamt om någon får behörighet låsa upp 5 platser om dom inte kommer tillbaka. Sen ska man ju vara säker på att den man pratar med förstår också..
Men det långa benet i C riskerar man aldrig då om jag förstår det rätt? Det är bara feeders?

Ja samtidigt går det ju att lösa som du säger om någon har behörigheten att ta bort benen och lägga till dom igen, tveksamt om någon får behörighet låsa upp 5 platser om dom inte kommer tillbaka. Sen ska man ju vara säker på att den man pratar med förstår också..
Men det långa benet i C riskerar man aldrig då om jag förstår det rätt? Det är bara feeders?
Skulle inte säga aldrig givet kvaliteten för stunden, men i princip känns det som att det är feeders som är at risk.
Pratar du med rätt agent och ber dem kolla uppåt så gissar jag att även 5 platser kan ordnas.

La till feeders idag på en bokning. Ringde in ca 10 i morse svar efter max 15 min. Svensktalade tjej. Gjorde som jag förstår det som behövs:

1. La till vouchern på "hugg som en kobra" bokningen
2. La tillbaks originalpoängdragningen och drog om halva poängsumman
3. Letade tillsammans med mig upp feeder flights och reserverade dem
4. Bad mig kolla i appen att allt såg bra ut
5. Räknade om skatter och avgifter och informerade om det nya beloppet
6. Stängde av inspelningen och bad om kortuppgifterna
7. Meddelade att bokningen nu skickas till EB avdelningen för slutkontroll och biljettering.

Får se om det går igenom

La till feeders idag på en bokning. Ringde in ca 10 i morse svar efter max 15 min. Svensktalade tjej. Gjorde som jag förstår det som behövs:

1. La till vouchern på "hugg som en kobra" bokningen
2. La tillbaks originalpoängdragningen och drog om halva poängsumman
3. Letade tillsammans med mig upp feeder flights och reserverade dem
4. Bad mig kolla i appen att allt såg bra ut
5. Räknade om skatter och avgifter och informerade om det nya beloppet
6. Stängde av inspelningen och bad om kortuppgifterna
7. Meddelade att bokningen nu skickas till EB avdelningen för slutkontroll och biljettering.

Får se om det går igenom
Grattis till jackpotvinsten i agentrouletten. Precis så här ska det ju gå till.
Ang punkt 1 så låter det som att vi på BC snart kommer gå omkring på flygplatser i kobra kai jackor

Vet vi varför kundtjänst-upplevelsen försämrats så pass mycket? Precis efter bytet kunde jag boka resor ben-för-ben som vanligt och få biljetterna relativt snabbt.

Har de lagt ned nån viktig avdelning eller är det regelförändringarna (ink Amex) som spökar?
Moeny, Moeney, moeny in a poor mans world... ahaa ahaa...
Outsourcing är billigt... sätt till rena penagar. (på kort sikt)... :-D

Nu är jag däremot nöjd som ett litet barn nu.. Min ombokning till senare flight CGK-DPS (Jakarta - Denpasar, Bali) har gått igenom, biljetterad och klar.
Den levde som ett ett eget ben prallalt med det dåvrande i 2 dagar, sedan försvann det i söndags. Men nu på fm dök nya biljetter upp och ändringen syndes i appen... Gud hör bön... ;) Sedan kan man alltid disksutera om man skulle vara Kobra eller Uggla i detta specefika fall... :-D. Kanske en kombo, Garuda platser går upp ock ned ena dagen 1 plats andra dagen 9 platser.

Givet trafiken i Jakarta så har jag förstått att man behöver maxa tiden för layover om man inte vill stressa och ändå bå inne i city...?? @hco, du som är Jakarta expert...??

Skulle inte säga aldrig givet kvaliteten för stunden, men i princip känns det som att det är feeders som är at risk.
Pratar du med rätt agent och ber dem kolla uppåt så gissar jag att även 5 platser kan ordnas.
Spännande, som en uppdatering:
Just nu har min biljett justerats från ARN-AMS-LHR-MIA och MIA-LHR-AMS-ARN till att bara vara ARN-AMS-LHR-MIA och MIA-LHR utan att någon informerat mig om att feedern hem tagits bort. När jag kikar på informationen på bokningen står alla legs som CONFIRMED men det står ändå notification & warnings: We havent finished ticketing all of the flights in this booking.
- Står det ändå confirmed under alla flighter om biljetteringen inte är färdig?

Spännande, som en uppdatering:
Just nu har min biljett justerats från ARN-AMS-LHR-MIA och MIA-LHR-AMS-ARN till att bara vara ARN-AMS-LHR-MIA och MIA-LHR utan att någon informerat mig om att feedern hem tagits bort. När jag kikar på informationen på bokningen står alla legs som CONFIRMED men det står ändå notification & warnings: We havent finished ticketing all of the flights in this booking.
- Står det ändå confirmed under alla flighter om biljetteringen inte är färdig?

Om det kan vara till hjälp för någon så kan jag rekommendera att kolla upp sina PNR med det verktyg jag tidigare byggde. Ibland får man lite mer info än på SAS sida där.

Toppen