Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har hittat en resa för 5 pax men har just nu endast poäng för 4 pax (ska använda 2 st 2-4-1).
1. Har jag förstått det rätt om det oavsett inte längre går att boka in 5 pax med 2 vouchers på en bokning även om man ringer in? Det måste in på 3 olika bokningar om man ska boka 5 pax på award och vill nyttja 2-4-1? (då måste jag iaf lägga femte personen på en egen bokning...)
2. Om man bokar LHR-XXX nu, och skatterna blir cirka 17.000 för 4 pax, är det klarlagt hur det hanteras om man senare lägger till feeder flights? Räknas skatterna om eller vad är senaste buden där?
1. Vet ej, hoppas någon annan kan svara på detta
2. Det är klarlagt att skatter räknas om och återbetalas om du bokat från t ex LHR

Har hittat en resa för 5 pax men har just nu endast poäng för 4 pax (ska använda 2 st 2-4-1).
1. Har jag förstått det rätt om det oavsett inte längre går att boka in 5 pax med 2 vouchers på en bokning även om man ringer in? Det måste in på 3 olika bokningar om man ska boka 5 pax på award och vill nyttja 2-4-1? (då måste jag iaf lägga femte personen på en egen bokning...)
2. Om man bokar LHR-XXX nu, och skatterna blir cirka 17.000 för 4 pax, är det klarlagt hur det hanteras om man senare lägger till feeder flights? Räknas skatterna om eller vad är senaste buden där?
1. Det är korrekt uppfattat. Man bör försöka boka alla på samma först och därefter splitta (går att göra i samma samtal) då det annars är risk att platserna försvinner. Jag tror dock att man måste ha tillräckligt med poäng för att göra det.

Man borde väl klara sig med två bokningsnummer? En voucher per bokning och en pax i ena bokningen som betalar ordinarie poängpris. (Eller har jag missat den "förbättringen"? :) )

Man borde väl klara sig med två bokningsnummer? En voucher per bokning och en pax i ena bokningen som betalar ordinarie poängpris. (Eller har jag missat den "förbättringen"? :) )
Nej, 5 pax och två vouchers blir 3 bokningar

”För närvarande kan du endast använda en Amex 2 för 1-voucher per bokning (online eller offline), och en sådan bokning kan inte ha fler än två resenärer.”

Väldigt svårt att hitta resor från Arlanda till London flera olika datum i höst. Till exempel den 12 september finns det 0 resor på sträckan. Men omvänt, London-Arlanda finns det 18 flighter samma dag! Vad kan detta bero på? Tror ni att det kommer att ändras?

Ring engelska supportne och försök få dem boka leg för leg.

1739720239659.png

1739720259592.png

• Love
Reactions: Gus
Hej, ett tag sen jag skrev och blir lite förvirrad med övergången till Sky team. Försöker hitta en resa nästa vinter och har kikat på Vietnam eller Thailand. Hittar flighter men poängen stämmer inte överens med vad SAS säger på sin sida, en resa för två till Vietnam med en 2-1 voucher landade på över 300k poäng? Är det en bugg eller ska det bli dyrare i höst?

Hej, ett tag sen jag skrev och blir lite förvirrad med övergången till Sky team. Försöker hitta en resa nästa vinter och har kikat på Vietnam eller Thailand. Hittar flighter men poängen stämmer inte överens med vad SAS säger på sin sida, en resa för två till Vietnam med en 2-1 voucher landade på över 300k poäng? Är det en bugg eller ska det bli dyrare i höst?

Innehöll resan ben med Vietnam Airlines, China Airlines eller Air Europa?
Källa: SAS.se

1739739964361.png

• En multiplikator på 2x tillämpas på poängpriset när resplanen omfattar en flygning med Air Europa, China Airlines och Vietnam Airlines.

tyvärr

Toppen