Om du refreshar sökningen, så ser du att den försvinner (Jag gjorde det åt dig nu, så nu borde du inte se den när du söker längre).
tack! såg omöjligt ut och därför det blev frågan
Om du refreshar sökningen, så ser du att den försvinner (Jag gjorde det åt dig nu, så nu borde du inte se den när du söker längre).
Personligen känner jag att det typ varit 3 olika faser (när det kommer till tillgänglighet) sen bytet till SkyTeam.Hej,
Längesen jag var aktiv här på BC, livet har kommit emellan och alla roliga bonusresor har fått stå tillbaka senaste åren (förutom LH F FRA-MEX förra året, för att ta ståndsmässigt farväl av SA). Som konsekvens har jag nu väldigt många poäng och har letat febrilt efter resa söderut (öppen för Sydamerika, Sydafrika eller Sydostasien) nästa vinter, men jag hittar i princip inga C-rewards (om man inte räknar Saudia eller Vietnam, de senare med grotesk prissättning). Har jag missat något avgörande av betydelse när det kommer till awardsökningar med SkyTeam eller är det så illa det har blivit?
Gissar att detta diskuterats många gånger på forumet men har letat en bra stund utan något tydligt svar, därav frågan.
Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa till att räta ut frågetecknen.
Tack!
Tusen tack för svar!Personligen känner jag att det typ varit 3 olika faser (när det kommer till tillgänglighet) sen bytet till SkyTeam.
Fas 1: Direkt efter bytet i nån vecka eller två - Mycket bra med tillgång, även First, tills det täpptes igen.
Fas 2: Gällde t.o.m. november ungefär. Väldigt enkelt att hitta med AF, KLM, VS, DL, KE och Garuda (+ de övriga i asien, men la inte så mycket fokus på CI+VN iom 2x pris)
Fas 3: då tills nu - Inte lika enkelt att hitta, iaf till asien, men förhoppningsvis släpps det en del. Hoppas att alla miljonärer från Korea/Japan/Kina inte dammsuger upp dom bara![]()
First kan du glömma för tillfället.Tusen tack för svar!
Så för närvarande ganska skralt, förstår jag.
Om man ändå har tur att hitta C/F till andra kontinenter (ej Nordamerika) m KLM/AF, är det då när biljetterna först släpps (359 d före departure) eller kommer de senare?
Använder ni AwardFares sökmotor eller finns det någon annan som är smidigare?
Återigen tusen tack!
Till Sydamerika finns det ju ändå en del tillgänglighet, ex till LIM,GIG i januari.
Tusen tack för er hjälp!First kan du glömma för tillfället.
Virgin är de med bäst tillgänglighet, och AF/KLM har en hel del tillgänglighet till Karibien om du kan tänka dig det, både med kort och lång framförhållning.