Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har fyra Amexvouchers varav två som går ut sista mars. Hade hoppats att hitta resa för 6 pax över jullovet till värmen (Mellanamerika, Västindien, Indiska Oceanen). Har insett att vi får vara nöjda om vi hittar biljetter i ekonomiklass men verkar ändå svårt. Kan man räkna med att alla bonusbiljetter är släppta med AF/KLM/Virgin eller vågar man hoppas på fler innan sista mars? Går det att ringa in för att applicera tre vouchers på en bokning?

Går det att ringa in för att applicera tre vouchers på en bokning?
Nej men du kan ringa in och boka en resa för 6 personer som därefter delas i tre bokningar där en voucher appliceras på varje bokning. Troligtvis behöver du ha tillräckligt med poäng för att boka alla 6 till att börja med, annars får du chansa på 3 bokningar med risk att platserna försvinner.

Innebär 480k för Karibien i så fall… svettigt och svårt. Förstår jag det rätt att man annars bokar två biljetter åt gången?

Var hittar jag dem?
Verkade som det mest fanns hemresor och inga ditresor, kikade bara snabbt på awardfares. Måste erkänna också att jag inte riktigt vet när jullovet är men det kanske är samma överallt?
Annars finns det en del platser början av Januari ex 29/12, 3/1,4/1 - 9/1+. Såg en del LHR-NAS.

Fick häromdagen två legs avbokade på resan till Madagaskar med Kenya Airways i höst. Blev automatiskt ombokad till två andra flighter men de tiderna passade inte helt bra.

Ringde idag in och fick till en routing med Air France (kul att testa det bolaget i business :)) via Dubai.

Har nu fått e-ticket på mailen och allt är korrekt. I SAS-appen ligger dock den gamla resan kvar och den nya resan är inte helt komplett. Kan detta skapa problem och varför ser det ut såhär? Ska jag ringa SAS och be dem rätta till det? Jag gillar att ha resan komplett i SAS-appen så att jag kan vara alert på ändringar etc.

Fick häromdagen två legs avbokade på resan till Madagaskar med Kenya Airways i höst. Blev automatiskt ombokad till två andra flighter men de tiderna passade inte helt bra.

Ringde idag in och fick till en routing med Air France (kul att testa det bolaget i business :)) via Dubai.

Har nu fått e-ticket på mailen och allt är korrekt. I SAS-appen ligger dock den gamla resan kvar och den nya resan är inte helt komplett. Kan detta skapa problem och varför ser det ut såhär? Ska jag ringa SAS och be dem rätta till det? Jag gillar att ha resan komplett i SAS-appen så att jag kan vara alert på ändringar etc.
Med tanke på SAS:s kundtjänst just nu, så hade jag inte litat på att de kan "fixa" det. Men först och främst hade jag validerat att den nya resan faktiskt är bokad - kolla Checkmytrip att det finns ett biljetnummer kopplat till varje ben (alternativ kika awardplanner.se som har samma feature).

Toppen