Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag skulle vänta tills att de nya biljetterna är utställda och då börja med en ny ändring.
Med reservation för att platserna enligt mitt huvudalternativ "försvinner". Så länge inte själva biljettringsprocessen är avsluta borde det väl gå at plocka bort/ersätta segemnet som inte fått biljettnummer ännu...

Med reservation för att platserna enligt mitt huvudalternativ "försvinner". Så länge inte själva biljettringsprocessen är avsluta borde det väl gå at plocka bort/ersätta segemnet som inte fått biljettnummer ännu...
Sannolikt ja men inget jag har erfarenhet av (att ändra i en pågående ändring).

Edit. Med tanke på att vissa agenter knappt klarar de mest basala uppgifterna skulle jag ta det lugnt och försiktigt…..

Lite rostig då jag inte bokat något inom Skyteam med partner award än så länge. Tittar på en partner-award till Vietnam som är rätt långt fram i tiden där det finns tillgänglighet till och från FRA men inte hela vägen till ARN på hemresan. Vågar man boka FRA-SGN t/r för att sedan ringa in och lägga till anslutningarna när dessa dyker upp? Har inte lyckats boka open jaw via hemsidan, då måste man kanske ringa in? I så fall är det bara hemresan som det saknas anslutning till. Dyker säkert upp längre fram och 150 kr /pp för ändring är ju rätt beskedligt i sammanhanget. :)

Det där har aldrig gått och lär "aldrig" gå att göra. Två olika resor kan inte slås ihop till en.
Kundtjänst har med andra ord givit dig helt korrekt svar (vilket inte är vanligt), så där har du inget att vara irriterad över.
Som sagt kan du inte slå ihop två separata bokningar.

Bokar du två enkelresor behöver du ha en 2-4-1 per bokning om du vill använda detta. Det blir ju dyrare också poängmässigt, ex t/r MLE 99k+2 vouchers vs 82.5k+1 voucher.

Fördelen med två enkelresor är ju att du kan ändra din hemresa under pågående resa, något som annars inte går när resan påbörjats (24h innan).

Sitter med två enkelresor istället för en T/R. Jag tolkar detta som att det ändå är möjligt att avboka sin ena enkelresa (t.ex. enkelresan hem) och hoppas på att biljetterna blir tillgängliga, och då addera dem till sin ursprungliga utresa-bokning?

Har ni någon bild av hur sannolikt det är att awardplatser kommer tillbaka? Bokade den ena enkelresan igår söndag på en någorlunda populär rutt.

Sitter med två enkelresor istället för en T/R. Jag tolkar detta som att det ändå är möjligt att avboka sin ena enkelresa (t.ex. enkelresan hem) och hoppas på att biljetterna blir tillgängliga, och då addera dem till sin ursprungliga utresa-bokning?

Har ni någon bild av hur sannolikt det är att awardplatser kommer tillbaka? Bokade den ena enkelresan igår söndag på en någorlunda populär rutt.
Ja det är möjligt i teorin.

Går inte säga någon sannolikhet i att platser kommer tillbaka om du inte vill ha svaret 0-100%. Men ju längre fram i tiden det är, desto större chans platserna kommer tillbaka är min erfarenhet (åtminstone med SAS).

Ja det är möjligt i teorin.

Går inte säga någon sannolikhet i att platser kommer tillbaka om du inte vill ha svaret 0-100%. Men ju längre fram i tiden det är, desto större chans platserna kommer tillbaka är min erfarenhet (åtminstone med SAS).

Yes, fattar. Det är så långt fram det går att boka, dvs, nästa vinter. Man sparar väl några poäng så sett men sitter man med en eftertraktad bokning kan man ju föredra peace of mind istället.

Vill resa från Skandinavien till Bangkok någon gång till hösten/vintern. Hittar inga bonusresor? Någon som vet om det kommer och isåfall när?

Vill resa från Skandinavien till Bangkok någon gång till hösten/vintern. Hittar inga bonusresor? Någon som vet om det kommer och isåfall när?

Finns platser nästan hela hösten i Business från Europa till Bangkok (BKK).

Screenshot 2025-02-24 at 19.27.50.png

Jag kollar på Sas sida o app, hittar inga businessclass biljetter för 50k eller vanliga go biljetter för 30k

Du får nog vara mer tydlig med vad du vill flyga.

Du är enbart intresserad av SAS-metall? Då är svaret, nej.
Du kan tänka dig att flyga med *S? Då är svaret, ja. (Som du ser på mitt exempel ovan).

Toppen