Nej, men om platserna fortfarande är bokningsbara så kan du boka ny biljett för ny passagerare och sedan avboka den gamla gratis.Har en schemaändring som medger gratis om/avbokning, kan man även ändra passagerare gratis då?
JaFår man tillbaka bokningsavgiften på 450kr om man avbokar inom 24h? Sky team award
Är det möjligt i andra lojalitetsprogram att kombinera renevue ena sträckan/bonus andra sträckan, i en och samma samma bokning (där renevue-biljetten kostar 50% av ToR-priset)? Hade underlättat en hel del om SAS infört det.
Jag vet inte om jag missförstår diskussionen, men det har ju SAS redan, men villkoret är att revenuebiljetten betalas med poäng. Det blir ju "tur-och-returpris" och inte "enkelbiljettspris" på den revenue-för-poäng-biljetthalva som kombineras med bonusbiljetthalva. För interkontinentala resor kan det fortfarande bli väldigt många poäng jämfört med en bonusresa, men inte alls så dyrt som att köpa en separat enkelbiljett för poäng.Känner inte till något sådant program. Biljetterna bygger ju på fares och det är nog extremt ovanligt med en fare för halva priset som går att koppla ihop med Award fare.
Ja, det där är ett bra knep, men med det förbehållet som du själv tar upp. Minns jag helt fel om jag säger att det tidigare gick att betala award-segmentet med poäng och revenue-segmentet med cash på gamla hemsidan?Jag vet inte om jag missförstår diskussionen, men det har ju SAS redan, men villkoret är att revenuebiljetten betalas med poäng. Det blir ju "tur-och-returpris" och inte "enkelbiljettspris" på den revenue-för-poäng-biljetthalva som kombineras med bonusbiljetthalva. För interkontinentala resor kan det fortfarande bli väldigt många poäng jämfört med en bonusresa, men inte alls så dyrt som att köpa en separat enkelbiljett för poäng.
Ett exempel som var väldigt förmånligt för mig: hösten 2023 bokade jag ARN-CPH-SFO i SAS Business Bonus (I), och returen SFO-CPH-ARN i SAS Plus Smart (A), betalt med poäng. Jag ser att det kostade 57 783 poäng med Fly Premium på Bonus-delen och EBD-bonus på revenue-delen, så 30 000 + 27 783. (Och uppgraderingsbudet gick igenom på hemvägen, landade på 9774 kr ARN-SFO t.o.r. i SAS Business om man värderar EB-poängen till 10 öre styck.)
Så där har det varit länge. Bara för att det finns A-B och B-C betyder det inte att det går att boka A-B-C.Visa bifogad bild 162527
ser ut såhär hela tiden men inte en enda flight går att boka som en enda feeder. Rimligt? De syns i SAS egna verktyg med.
Well aware av det med turkishSå där har det varit länge. Bara för att det finns A-B och B-C betyder det inte att det går att boka A-B-C.
Ibland går det, ibland inte. Turkish var ju mästare på detta tex.
Om du refreshar sökningen, så ser du att den försvinner (Jag gjorde det åt dig nu, så nu borde du inte se den när du söker längre).Hittade AMS - CPT via ATL med Delta (direkt AMS-CPT sökning på awardfare) men inte på SAS hemsidan. Kommer telefonagent kunna se tillgänglighet om man ringer in eller kan man inte alltid lita på awardfare tror?
Visa bifogad bild 162540