Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

förut hos star alliance kunde man göra 1 bokning. 4 personer. 2 vouchers.
Inte längre möjligt?
Nej. Det bästa du kan göra är att boka alla 4, splitta bokningen i två och därefter applicera vouchers. Kräver dock att du har tillräckligt med poäng.

Edit: ”Observera att just nu kan du endast använda en Amex 2-för-1-värdecheck per bokning (online eller offline) och ingen bokning får omfatta fler än två resenärer.”
Källa: https://www.sas.se/eurobonus/poang/anvand/partnerbonusresor

Nej. Det bästa du kan göra är att boka alla 4, splitta bokningen i två och därefter applicera vouchers. Kräver dock att du har tillräckligt med poäng.
Har du gjort det sj? Det blir fortfarande två separata bokningar med eget PNR?

Skulle nog inte lita på SAS kundtjänst för det. Låter enklare att boka 2+2 själv online och lägga på feeders i efterhand.

Låter omständigt, gjorde en edit i min post. Enklare då att bara göra två separata bokningar direkt ist, eller vad skulle fördelen vara?
Ibland kan platser försvinna när du bokar 2 av 4 platser, när dom första två är bokade försvinner dom andra två.
Är ju inte säkert i det här case'et men var ju så förut vid vissa typer av bokningar.

Ibland kan platser försvinna när du bokar 2 av 4 platser, när dom första två är bokade försvinner dom andra två.
Är ju inte säkert i det här case'et men var ju så förut vid vissa typer av bokningar.
Yes vet, hände för mig men de kom tillbaka sen :) Kan dock tänka mig att det skulle krävas en del samtal för att få splitta en bokning så. Eller har ni testat nu efter övergång till Skyteam?

Att ringa in och lägga på en feeder, jag är lite oklar med om "feedern" måste vara en direkt flight? Eller om den kan vara med stop?

Ex om jag har hittat lhr-sfo t/r
Letar flighter från arn-lhr för att koppla på långflighten..
men arn-lhr är via ams. kan man ringa in sen och lägga på arn-lhr (via ams) eller krävs det att den skall vara direkt?

Toppen