Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tips, testa att söka från CPH (eller annan stor flygplats i Europa). Har sett flera tillgängliga biljetter CPH-CDG-SXM där CDG-SXM inte visas på separat sökning, förmodligen pga married segments. Verkar vara en hel del married segments.
Har sökt från ARN, OSL, CPH, CDG, AMS, LHR utan att hitta något.
Kan ju vara så att det finns någon annan "hidden city" att välja som startpunkt. Flertalet married segments hittar man också, ibland får man åka runt halva europa innan långa flighten.

Någon som senast månaderna lyckats boka något för avresa i juli till något varmt ställe, tex Karibien?
Har letat men inte hittat något mitt i sommaren. Några förslag på andra destinationer som nu öppnar upp med skyteam?

Kravet är att de långa flighterna ska vara business och inget flygbolag som kostar 2x i bokningen, i övrigt är jag flexibel.
Ser att flera lyckas med bokningar till St Marten men det är i början på 2025 som det verkar finnas och inte sett att någon bokat under sommaren.
Verkar finnas en del tillgänglighet med Air france till Franska Guyana och Cayenne i slutet på Juni. Finns flighter med Air France (Island hopper?) a320 därifrån till Martinique och Guadalope

Edit: PTP och FDF

Försökte nyss lägga på ett Delta inrikes-USA-ben på en befintlig SAS-Award bokning (ARN-CPH-ATL allt SAS Bonus Business) och fick till svar att det absolut inte är möjligt om dom inte kan söka hela sträckan. Kan inte hitta jättemycket om andra som försökt med just detta, vet ni om det stämmer eller HUACA?

Kan även infomrera om att lägga till infant på en gammal Star Alliance-bokning (med Ethiopian till Seychellerna) inte vara några som helst problem och kostade totalt 157SEK.

Försökte nyss lägga på ett Delta inrikes-USA-ben på en befintlig SAS-Award bokning (ARN-CPH-ATL allt SAS Bonus Business) och fick till svar att det absolut inte är möjligt om dom inte kan söka hela sträckan. Kan inte hitta jättemycket om andra som försökt med just detta, vet ni om det stämmer eller HUACA?

Kan även infomrera om att lägga till infant på en gammal Star Alliance-bokning (med Ethiopian till Seychellerna) inte vara några som helst problem och kostade totalt 157SEK.
HUCA

Är det med United från USA ni kunde boka i Business? Eller direkt från Europa till Sydamerika. Det jag svarade på var hur det var för United och inget annat då jämförelsen gjordes mot Delta.

Den trenden jag noterat är att med skyteam finns det mer platser ett halvår framåt jämfört med 330 dagar framåt.

Med Star Alliance hade vi ju "Wien tricket" som vi lärde oss, utan det var utbudet med Lufthansa väldigt begränsat.

TAP har haft bra tillgång och även Avianca och Turkish långt i förväg, där är det betydligt sämre nu.
Jag läste lite för snabbt och såg inte att du menade United, ber om ursäkt för det. Håller med om att det inte fanns så mycket med United utan jag menade generellt från Europa till Sydamerika. Det var verkligen ett riktigt gottebord med både Turkish och Avianca till i princip valfri stad i central- och Sydamerika, ofta med 4 platser i business och ibland till och med fler platser än så.

Toppen