Ja det blir 2x poängen så fort något X2 bolag finns i legget.Läser på SAS hemsida: ”En multiplikator på 2x tillämpas på poängpriset när resplanen omfattar en flygning med Air Europa, China Airlines och Vietnam Airlines.”
Betyder detta att ett ben med VA påverkar poängpriset på hela bokningen? Dvs man betalar 2x i båda riktningarna även om det bara är ett ben i en t/r?
Går inte boka någon first överhuvudtaget. Garuda och China eastern gick att boka ca en vecka efter övergången. Korean har det aldrig varit tal om.Någon som vet om det går att boka first med Korean air? Någon som gjort det? Deras awards släpps väll generellt 330 dagar innan men vad gäller first?
Här haft en liknande situation, det var inga problem, men om det är vattentätt i alla länder med alla flygbolag vet jag inte.Jag gjorde precis en award bokning. Såg nu på bekräftelsen att det står Mr Caroline på min tjejs biljett. Kan det bli problem att det inte står Mrs?
VA = Virgin AustraliaBetyder detta att ett ben med VA påverkar poängpriset på hela bokningen? Dvs man betalar 2x i båda riktningarna även om det bara är ett ben i en t/r?
Ja det var lite så jag tänkte. Möjligen kan man svälja att betala 2x åt ett håll om man tycker det är värt det. Inte en oviktig fråga tycker jagVA = Virgin Australia
VN = Vietnam Airlines
Lite osäker på den då du kan betala Business ut och economy hem, med samma logik kanske det fungerar på samma sätt om du har 2x bolag ut men inte hem.
Tips, testa att söka från CPH (eller annan stor flygplats i Europa). Har sett flera tillgängliga biljetter CPH-CDG-SXM där CDG-SXM inte visas på separat sökning, förmodligen pga married segments. Verkar vara en hel del married segments.Någon som senast månaderna lyckats boka något för avresa i juli till något varmt ställe, tex Karibien?
Har letat men inte hittat något mitt i sommaren. Några förslag på andra destinationer som nu öppnar upp med skyteam?
Kravet är att de långa flighterna ska vara business och inget flygbolag som kostar 2x i bokningen, i övrigt är jag flexibel.
Ser att flera lyckas med bokningar till St Marten men det är i början på 2025 som det verkar finnas och inte sett att någon bokat under sommaren.