Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,

Ber om ursäkt ifall jag skriver i fel tråd (hänvisa mig gärna rätt). Jag har i skrivande stund 1 2f1 voucher och ca 300k poäng.

Vi (jag+fru) vill gärna ta oss till t.ex. Seychellerna, andra resmål som är intressanta är Japan, USA men även Sydamerika. Det är jag och min fru utan barn så vi är relativt flexibla med när vi åker. Min tanke var att poängen räcker med en 2f1 för oss till en sol o bad med lite äventyr-resa samt en USA resa med sas julkalender (har för mig att de körde halva poängpriset förra året. Flyg i business eller first är tanken.

Räcker poängen till mer (tänker jag fel), bör jag försöka lösa en till voucher för att få ut mer?

Hej,

Ber om ursäkt ifall jag skriver i fel tråd (hänvisa mig gärna rätt). Jag har i skrivande stund 1 2f1 voucher och ca 300k poäng.

Vi (jag+fru) vill gärna ta oss till t.ex. Seychellerna, andra resmål som är intressanta är Japan, USA men även Sydamerika. Det är jag och min fru utan barn så vi är relativt flexibla med när vi åker. Min tanke var att poängen räcker med en 2f1 för oss till en sol o bad med lite äventyr-resa samt en USA resa med sas julkalender (har för mig att de körde halva poängpriset förra året. Flyg i business eller first är tanken.

Räcker poängen till mer (tänker jag fel), bör jag försöka lösa en till voucher för att få ut mer?
Se poängtabellen nedan. Seychellerna kostar 105k poäng för 2 pers i biz+ 1 voucher. Så ni kommer ganska långt med era poäng. Seychellerna är kanske inte riktigt ”äventyr” men finns ändå en del vandring+nationalparker att se så är inte enbart sol och bad. Karibien ligger på 147.5k.

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av att reservera sittplats på SkyTeam Award resa. Åker med Saudia och SAS kan inte göra det på bokningssidan hos vare sig Saudia eller SAS. Kan kundtjänst hjälpa den måtro?

Hej,

Planerar att nyttja min 2-4-1 Voucher och 170k poang. Det jag undrar ar om det gar att boka utresa till Tokyo och hemresa fran Osaka och fa in den i samma bokning? Hittat avgångar som passar i respektive riktning (ena i business och andra i ekonomi) men vill fa in den i samma bokning som jag antar de kan fixa i telefon?! Planerar att vara borta ca en vecka.

FCO-NRT (Korean Airlines)
KIX-FCO (Korean Airlines)

/Har Rom som bas

Hej,

Planerar att nyttja min 2-4-1 Voucher och 170k poang. Det jag undrar ar om det gar att boka utresa till Tokyo och hemresa fran Osaka och fa in den i samma bokning? Hittat avgångar som passar i respektive riktning (ena i business och andra i ekonomi) men vill fa in den i samma bokning som jag antar de kan fixa i telefon?! Planerar att vara borta ca en vecka.

FCO-NRT (Korean Airlines)
KIX-FCO (Korean Airlines)

/Har Rom som bas
Ja det går, det blir en open jaw

Vid feeder flights - behöver eller bör man säkerställa att bonusplatser mellan ARN/GBG - XXX (AMS, CDG, LHR mfl) också visas på Eurobonus sidan för Skyteam eller hanteras detta oavsett?
Det jag främst är orolig för är att boka biz biljetter från en hub för att sedan få höra från kundtjänst att det saknas biz (plus) på feederflighten, då avbokning innebär att SkyTeam awards kostnaden om 450kr/pers inte är återbetalningsbar. Ok att gå bet en gång men kan ju bli dyrt i längden…

Toppen