Jag kan välja plats på CDG-SXM utan att betala via air france hemsida. Är EBDSom jag förstått beror på destination om det är gratis eller inte. Till USA är det gratis, men har väl varit lite olika rapporter om detta.
Kunde inte välja på CDG-MLE.
Finns alltid en risk att feeder flygen inte kan kombineras med de långa segmenten i bokningen trots att bonusplatser finns tillgängliga.Vid feeder flights - behöver eller bör man säkerställa att bonusplatser mellan ARN/GBG - XXX (AMS, CDG, LHR mfl) också visas på Eurobonus sidan för Skyteam eller hanteras detta oavsett?
Hej Jonas, aj då.Finns alltid en risk att feeder flygen inte kan kombineras med de långa segmenten i bokningen trots att bonusplatser finns tillgängliga.
det är alltid sas.se som gäller. Så länge du är Eurobonuskund. Är du flying blue ska du använda AF.seJag använde award nexus och hittade flera platser på AF i premium economy från CPH via CDG. SAS.se visar inget, varken sökning ben-för-ben eller hela resan.
Award Nexus använder AF för sin "skyteam" sökning, så bör jag utgå från att det här platser som AF bara släpper till eget program eller är det lönt att börja ringa in?
(Vet inte om det är korrekt, men sökningen säger att priset för Flyingblue medlemmar är 469k FB miles och 362$ enkel väg och utan att veta någon om FB miles låter det hysteriskt dyrt och säkert inte en award på en nivå som SAS har lust att köpa)