Budgetresenär
Medlem
Är det bara vissa ändringar/tillägg av anslutningsflyg som skickas till Eurobonusavdelningen för kontroll och biljettering?
Beror nog på vad för ändring, och det är väl där olika agenter uppfattar reglerna olika. Men har man en "bas-bokning" verkar det enklare att få igenom extra anslutningsflyg, dvs så att agenten skickar det vidare till EB-avdelningen. Tror dock EB-avdelningen missar en del och bara försöker pumpa ut bekräftade biljetter. Det är ju dom som är "Last line of defense" men iom att man ser alla oacceptabla bokningar gå igenom så tittar dom nog inte så nogaÄr det bara vissa ändringar/tillägg av anslutningsflyg som skickas till Eurobonusavdelningen för kontroll och biljettering?
Någon sådan regel har aldrig funnits tidigare, är detta något nytt och var har du hitta den infon?* Transfer inom tredje zon måste vara max 24h (Uppfattat det som layover + flygtid; alltså ska du kommit till destinationszon inom 24h efter du landat i transfer-zon)
Blev också förvånad, men fått den "uppläst" av 3 olika personer via telefon. Dom påståd att det var nya regler för SkyTeam så då bad jag dom att ta fram det ifall det fanns någon länk där det stod skrivet (Detta fanns inte), men de hade fått nåt internt som lästes.Någon sådan regel har aldrig funnits tidigare, är detta något nytt och var har du hitta den infon?
Enda regel som funnits är att ett stopp (oavsett vad man kallar det) får max vara 24h. Det stoppet kan vara i avresezon, zon påbörja vägen (3e zon) eller i destinationszon.
Stoppet på destinationen kan vara hur långt som helst så länge du kan boka en hemresa innan avresa.
Nu har jag gjort tillräckligt med ändringar sista veckan för att "rimligen" förstå vilka regler de jobbar med, just nu.Så man får inte lov att göra ändringar som ändrar (höjer) poängpriset? Är det någon teknisk begränsning de har? Jag förstår att man inte får lägga till ett anslutningsflyg till en dyrare zon gratis.
Njaaa, mitt exempel går emot ditt tyvärr, så tror det är lite oklart bland personalen.Nu har jag gjort tillräckligt med ändringar sista veckan för att "rimligen" förstå vilka regler de jobbar med, just nu.
Man kan lägga på FLERA anslutningsflyg i både start och slutzon. Kan vara ekonomi även om orginalresan är business. Det viktiga är att orginalresan gick att boka online och att poängpriset inte ändras = samma start och slutzon.
Det går INTE att ändra t.ex. destination. I mitt fall bokade jag AAA-BBB online, la på så att resan blev AAA-BBB-CCC, sen kom jag på att jag ville ändra till AAA-BBB-DDD, det gick inte för den resan hade inte dykt upp online.
Går att ha 8 legs på en enkelresa. Nu har jag en enkelresa med 6 legs, där orginalbokningen var 3 legs, la på 2 i början och 1 i slutet. Nej, inte för att jag vill/orkar flyga mer än nödvändigt längre utan för att få med så många bolag som möjligt.
Det där är inget nytt, så har det "alltid" varit. Din transfer i den tredje zonen får som alla andra stopp inte vara mer än 24h, dvs från flightens schemalagda ankomsttid på flygplatsen i zonen till nästa flights planerade avgångstid från zonen."One award is permitted between maximum two zones, with transfer (of less than 24 hours) in a third zone that must be equally or less expensive than the destination zone."
"alltid" sen skriver du att det ni kopierat i er tråd inte stämmer pga det är gammalt? Du får nog bestämma dig hur du vill ha det...Det där är inget nytt, så har det "alltid" varit. Din transfer i den tredje zonen får som alla andra stopp inte vara mer än 24h, dvs från flightens schemalagda ankomsttid på flygplatsen i zonen till nästa flights planerade avgångstid från zonen.
Hur du får det till att även flygtid räknas in i dessa 24h förstår jag inte och det har aldrig varit så, och det du citerar säger inte heller det.
Det blir lättare om du skriver vilka datum, Santiago SDE? Var utgår du ifrån?Har bokat en t/r resa till Buenos Aires för 2 personer under jul och nyår via Star Alliance/Ethiopian Airlines ekonomi och 2 för 1 amex med Eurobonus poäng.
Verkar eventuellt som att jag inte kommer kunna åka ner datumet som vi bokat.(Men min partner kan åka) Kan hon åka själva? Finns det någon möjlighet att bara boka av min dit resa men ha kvar bådas hemresor och tjejens dit resa?
Gissar att det är knepigt att hitta en resa till Santiago/Buenos aires så tätt inpå med bonus poäng om vi skulle boka av allt och försöka hitta något nytt, när vi dessutom bara har ca 32 poäng utöver dessa 90k som vi redan betalt för biljetterna.