palmen
Moderator
Den informationen har jag fått genom att läsa på forumet i 13 år. Om du vill tro mer på någon på kundtjänst som jobbat 6 månader är det helt ok för min del."alltid" sen skriver du att det ni kopierat i er tråd inte stämmer pga det är gammalt? Du får nog bestämma dig hur du vill ha det...
Om det dessutom "alltid" varit, så var har du hittat infon? Sen så är det jag citerade inte helt tydligt, folk kan tolka det på olika sätt, eftersom det inte är helt spec'at. Bättre att fått nåt som verkar vara en regel dom har i boken än att lita på det du själv skriver är historiskt bara kopierat?
Vad vi historiskt kopierat i trådar (i rollen om moderatorer) har inget att göra med vilken kunskap jag eller andra på forumet besitter. Jag läser som sagt inte vad folk skrev i en guide för 8 år edan som vi varje år bara kopierar in i en ny tråd. Nästan allt av det som är kopierar stämmer, men helt klart behöver nog en del saker gås igenom efter alliancebytet. Du får gärna hjälpa till där och kolla upp fakta om saker som har ändrats.
Blanda inte ihop vad jag skriver som privatperson och vad som skrivs i rollen som moderator (dessa inlägg är tydligt uppmärkta med det).
Men om inget ändrats senaste veckorna så kan jag med 100% säkerhet säga att din tolkning är felaktig.
Om du inte tror mig får du gärna förklara för mig hur de på kundtjänst ska veta allt detta. Säg att jag ska till Auckland och väljer att åka via USA. Hur ska jag då kunna landa på AKL inom 24h från att jag ankommer till LAX? Det är 20h tidsskillnad mellan Auckland och Los Angeles och flighten tar ca 13h, dvs det blir 33h "connection". Eller sitter de på kundtjänst med en tabell där de börjar räkna på tidszoner för att se som det är en godkända rutt?