Låter föga troligt. Det är inte ens SAS ansvar att boka om vid tidtabellsändring/inställt flyg som utförs av annat bolag. Det var inget SAS hjälpte till med innan övergången så sannolikheten att de skulle hjälpa nu när de inte ens är kvar inom alliansen är väl om något ännu mindre.Jag ringde idag vanliga kundservice för att dubbelkolla så att allt ser okej ut inför min Star Alliance-resa till Chile och Brasilien i vinter eftersom jag nu ska börja boka flyg och hotell till resan. Allt såg okej ut men jag berättade om mina farhågor om någon av våra flighter skulle ställas in och att jag då skulle få stora problem.
Agenten berättade då att de gått en utbildning inför övergången till Skyteam. På utbildningen har de lärt sig att om det blir tidtabellsändringar/inställda flyg på en redan bokad Star Alliance-bokning så kan agenterna söka och boka nya platser med Star Alliance-bolag. Någon som hört om detta?
Boka allt du kan fullt avbokningsbart är mitt tips.