Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag ringde idag vanliga kundservice för att dubbelkolla så att allt ser okej ut inför min Star Alliance-resa till Chile och Brasilien i vinter eftersom jag nu ska börja boka flyg och hotell till resan. Allt såg okej ut men jag berättade om mina farhågor om någon av våra flighter skulle ställas in och att jag då skulle få stora problem.

Agenten berättade då att de gått en utbildning inför övergången till Skyteam. På utbildningen har de lärt sig att om det blir tidtabellsändringar/inställda flyg på en redan bokad Star Alliance-bokning så kan agenterna söka och boka nya platser med Star Alliance-bolag. Någon som hört om detta?
Låter föga troligt. Det är inte ens SAS ansvar att boka om vid tidtabellsändring/inställt flyg som utförs av annat bolag. Det var inget SAS hjälpte till med innan övergången så sannolikheten att de skulle hjälpa nu när de inte ens är kvar inom alliansen är väl om något ännu mindre.

Boka allt du kan fullt avbokningsbart är mitt tips.

Agenten berättade då att de gått en utbildning inför övergången till Skyteam. På utbildningen har de lärt sig att om det blir tidtabellsändringar/inställda flyg på en redan bokad Star Alliance-bokning så kan agenterna söka och boka nya platser med Star Alliance-bolag. Någon som hört om detta?
Det där tror jag inte en sekund på (och det bör ingen göra). Som @eddo skriver, boka allt avbokningsbart.

Jag söker tips på destination för att testa Skyteam, inte alltför långt bort så man kan ta det över en weekend. Nånstans där det verkar finnas bra award-tillgänglighet även i korthaulsbusiness?

Jag söker tips på destination för att testa Skyteam, inte alltför långt bort så man kan ta det över en weekend. Nånstans där det verkar finnas bra award-tillgänglighet även i korthaulsbusiness?
Just nu känns det lite svårt. KLM och AF är bolagen som har flest flighter till Sverige och där har tillgången till businessplatser strypts helt vad det verkar som.

Hej,

Har en fråga.
Bokade en resa i våras för mitten av december till början av januari med Etiopien Airlines till Buenos Aires(Ekonomi). Läser nu att massa resor blir inställda med Star Alliance och att det inte får några nya resor etc.
Hade varit rätt segt om resan blir inställd då jag har massor med hotell och inrikesresor bokade på plats som inte går att boka av utöver att jag ser fram emot resan.
Finns det risk att min resa bokas av? Börja jag istället försöka hitta en resa via Skyteam till Buenos aires eller Santiago?
Kanske är svårt under julen 13e decemember till 2a januari.

Toppen