Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej,

Har en fråga.
Bokade en resa i våras för mitten av december till början av januari med Etiopien Airlines till Buenos Aires(Ekonomi). Läser nu att massa resor blir inställda med Star Alliance och att det inte får några nya resor etc.
Hade varit rätt segt om resan blir inställd då jag har massor med hotell och inrikesresor bokade på plats som inte går att boka av utöver att jag ser fram emot resan.
Finns det risk att min resa bokas av? Börja jag istället försöka hitta en resa via Skyteam till Buenos aires eller Santiago?
Kanske är svårt under julen 13e decemember till 2a januari.
Som alltid gäller flexibilitet när man bokar awards. Ethiopian är vanligtvis väldigt bra på att boka om så jag hade inte oroat mig och jag hade inte rört om i bokningen. Är lika stor risk att det blir problem med det du bokar om till. Skulle det ställas in eller bli problem kan du självklart boka om till något på skyteam.

Någon som lyckats välja plats i Long-haul business på KLM? Fick som svar från chatten att: "Upon checking here, seats are not included on the partnership with SAS. Only free baggage are included with SAS."

Någon som lyckats välja plats i Long-haul business på KLM? Fick som svar från chatten att: "Upon checking here, seats are not included on the partnership with SAS. Only free baggage are included with SAS."
Kunde välja plats gratis först vid check in. Före det kostade platsbokning ca 1700kr.

Det kostar att välja, det har vi konstaterar i andra trådar. Även med hög eb status får.man snällt betala

När SkyTeam-medlemskapet var nytt för två veckor sedan så tyckte jag det dök upp hur mycket som helst i business till alla möjliga håll och kanter som fanns tillgängligt.

Nu två veckor senare känns det allt mer barskrapat - har vi varit så duktiga på att boka awards eller har det strypts ner från partner-bolagen?

När SkyTeam-medlemskapet var nytt för två veckor sedan så tyckte jag det dök upp hur mycket som helst i business till alla möjliga håll och kanter som fanns tillgängligt.

Nu två veckor senare känns det allt mer barskrapat - har vi varit så duktiga på att boka awards eller har det strypts ner från partner-bolagen?
Läs:

Toppen